מה זאת אהבה?

פרויקט זכויות בעלי חיים שהתקיים בבית הספר ביאליק רוגוזין בתל אביב נחתם בהצלחה עם ביקור מרגש של התלמידים באגודה

שיתוף הפעולה הארוך בין אגודת צער בעלי חיים בישראל ובין בית הספר ביאליק רוגוזין החל לפני כמה שנים, ומאז מתארחים אנשי מחלקת החינוך להומאניות של האגודה בכיתות השונות של בית הספר, והתלמידים מגיעים לסיורים מודרכים במתחם האגודה.

בית הספר, אשר מדגיש את המחויבות לחינוך, לפלורליזם ולזכויות אדם, יוזם מדי שנה פרויקט מיוחד בנושא זכויות. השנה הוחלט להקדיש את הפרויקט לזכויות בעלי חיים, ובמסגרתו נערכו שלל אירועים ופעילויות בנושא. בין השאר נערכו הרצאות על ידי עו"ד, וטרינרית ופעילים, פאנלים ודיונים של מורים ותלמידים, שיעורים שהועברו על ידי תלמידים ותערוכה בשם "אני וחיית המחמד שלי" המציגה את יצירות התלמידים. גם השיעורים הרגילים קיבלו את אופי הפרויקט, וכך בשיעורי הקולנוע והספרות נלמדו יצירות שבמרכזן בעלי חיים, בכיתת המדעים הוקרן סרט על הדברה ביולוגית, שיעור העברית הציג ניבי לשון שכוללים בעלי חיים ובשיעורי האמנות התקיימו עבודות יצירה בנושא. בנוסף פורסמה עצומה שהוחתמה על ידי תלמידים ביה"ס ובה התחייבות לכבד את זכויות בעלי החיים.

ביקור התלמידים באגודה חתם את הפרויקט, ובמהלכו הם קיבלו הסבר על חיות המחמד, הקשר שלהן לבני האדם, מדוע חשוב לעקר ולסרס אותן ומהו אימוץ אחראי. התלמידים נחשפו למקרים שונים של נטישה, התעללות והזנחה, פגשו בעלי חיים שונים החוסים באגודה, ובסיום הוציאו לטיול את הכלבים המועמדים לאימוץ.

קמפוס ביאליק רוגוזין, המונה כ-850 תלמידים מגן ועד יב', מהווה תופעה ייחודית במערכת החינוך הישראלית. מתחנכים בו תלמידים מ-48 ארצות מוצא המתגוררים בשכונות שונות בדרום תל אביב, וביניהם תלמידים עולים לצד ותיקים, ילדי מהגרי עבודה לצד ערבים ישראלים, פליטים מדרפור לצד ילדי סייענים. הפסיפס האנושי המרתק מציב בפני קהילת ביה"ס אתגרים חינוכיים, חברתיים ולאומיים מורכבים מאוד, שבמרכזם השאיפה לאפשר לתלמידים לנצח את נתוני הפתיחה ולהצעיד אותם על מסלול של הצלחה. בית הספר עלה בחודשים האחרונים לכותרות על רקע החלטת הממשלה לגרש את ילדי המהגרים הזרים הלומדים בו ובעקבות זכייתו באוסקר של סרט תיעודי שנעשה אודותיהם.