מאיילון צפון תפתח הרעה

נציגי האגודה הצילו גורת חתולים מדריסה בכביש איילון צפון. החתולה הובאה לאגודה ובקרוב נתחיל לחפש עבורה משפחה מאמצת

בשבוע שעבר, בעת נסיעה של נציגי האגודה לבית המחסה בתל אביב על כביש איילון צפון, הבחינו הנציגים בשני רכבים העומדים בשולי הכביש. מחשבתם הראשונה היתה שמדובר בתאונת דרכים, אך לפתע הבחינו הנציגים כי נהגי הרכבים רצים אחר גורת חתולים.

ללא היסוס, עצרו הנציגים מיד את רכב האגודה בצד הדרך ויצאו על מנת לתפוס את גורת החתולים. הנהגים שעצרו לא הצליחו לתפוס את הגורה בשל חששותיהם משריטות, אך נציגי האגודה, שמיומנים בחילוץ חתולים, תפסו מיד את הגורה והצילו אותה מדריסה ודאית, שהרי מדובר באחד הכבישים הסואנים ביותר בארץ.

גורת החתולים בת החודשיים נבדקה על ידי צוות הווטרינרים של האגודה. מצבה הבריאותי טוב ובעוד כחודש תוכל לעמוד לאימוץ, לאחר שתעבור עיקור.

בשבועות האחרונים, בעקבות עונת הרבייה של החתולים, מקבלת האגודה קריאות רבות של אזרחים, המבקשים את עזרתנו בחילוץ גורי חתולים ממקומות לא שגרתיים. למרבה המזל, במקרה זה היו נציגי האגודה במקום הנכון ובזמן הנכון, וכך ניצלו חייה של הגורה.

חשוב לציין כי חייהם של חתולי הרחוב רצופים בסבל וייסורים והם חשופים לסכנות רבות, ביניהן מחלות, אקלים קשה, התעללויות, רעב, התייבשות וכמו במקרה הזה – תאונות דרכים. גורי החתולים הם הסובלים העיקריים, ורובם אינם מגיעים לגיל שנה. רבים רואים בחתולי הרחוב תופעה נורמלית, אולם מקומם אינו ברחוב, ולראייה – חתול הגדל בבית מגיע לגיל 15-20 שנים, בעוד שההערכה לגבי תוחלת החיים של חתול רחוב היא 3 שנים בלבד. אגודת צער בעלי חיים בישראל פועלת לעידוד עיקור וסירוס חתולי רחוב על מנת לצמצם את סבלם ואף מבצעת ניתוחים אלה במרפאה הווטרינרית בסכומים נמוכים. על פי הערכות חיים בישראל למעלה משני מיליון חתולי רחוב ואנו מפצירים שוב ושוב בפני הממשלה ומשרדיה האמונים על נושא זה לפעול לפתרון בנושא וכך להקל על החתולים האומללים.