למה אין וטרינר בשדרות?

תושב שדרות, שכלבו נפצע באורח אנוש, לא מצא וטרינר שיטפל בכלב. האגודה התגייסה למען השניים ולשמחתנו הכלב מתאושש ומחלים

צ'נגיס, טרייר מעורב בן 8, ננשך באופן קשה בידי שני כלבים במהלך מלחמה על ליבה של כלבה מיוחמת. בוריס, בעליו של הכלב, חיפש וטרינר שיוכל לעזור לו, אך להפתעתו לא הצליח למצוא וטרינר בשדרות. למרות זאת בוריס לא ויתר וניסה לאתר וטרינר מאשקלון או מנתיבות, אך המחירים שהם דרשו עבור הטיפול היו יקרים מאוד. לחרדתו הרבה, בוריס מצא את עצמו לבד עם כלב פצוע וללא עזרה.

אנו באגודת צער בעלי חיים בישראל, שפותחים את שערינו לכל בעלי החיים, לא יכולנו לשבת בחיבוק ידיים ומיד שלחנו את רכב החילוץ שלנו לשדרות. הכלב פונה אל מרפאת האגודה בתל אביב, וד"ר דימטרי וולדקו טיפל בכלב למעלה משעתיים וחצי וביצע בו יותר מ-30 תפרים.

בימים אלה נמצא צ'נגיס באשפוז תחת השגחת הווטרינרים באגודה וחל שיפור גדול במצבו. בעליו של צ'נגיס מגיעים מדי כמה ימים לבקר אותו, והווטרינרים מעריכים כי בעוד שבוע-שבועיים הוא יוכל לחזור לביתו.

לצערנו, בעיית חיות המחמד בשדרות גדולה בהרבה: בעלי הכלבים חוששים לטייל עמם לאורך זמן בשל הפחד שבזמן אמת לא יהיה להם היכן להסתתר מאימת טילי הקסאם, ואילו הכלבים נמצאים בלחץ תמידי עקב פיצוצי הקסאמים, הסירנות החזקות וצלילי ההתראה. הסיבה לכך נעוצה בחושי השמיעה והריח המפותחים שלהם: טווח קליטת הצלילים והתדרים שכלב מסוגל לקלוט גדול לפחות פי חמש מזה של המין האנושי ולכן מה שנשמע לבני האדם כפיצוצים רגילים, נשמע לכלבים כפיצוצים אדירים. בנוסף, מלבד המחסור בווטרינרים, ישנו צורך במכלאה עירונית ובטיפול ראוי של העירייה בנושא בעלי החיים בכלל. כלבים עזובים רבים משוטטים ברחובות, ואלה חשופים לסכנות רבות, לרבות מחלת הכלבת.

אגודת צער בעלי חיים בישראל קוראת לעיריית שדרות לקחת אחריות על המצב, למצוא פתרון לבעלי החיים המשוטטים שבתחומה ולהביא וטרינרים לעיר על ידי תמריצים וסבסוד.