בלי בושה: מי נטש את יערה?

כלבה בת שנה ננטשה על ידי אנשים אכזריים ונקשרה ביער. כעת היא מתאוששת במרפאת האגודה ומקווה למצוא בית מאמץ עם בעלים אוהבים

בסוף השבוע האחרון הגיעו מאות מבקרים לראות מקרוב את פריחת החלמוניות באזור יער להבים. משפחות רבות נהנו מטיול בחיק הטבע, אך התעלמו ממחזה קורע לב – כלבה קשורה באמצעות חוט ניילון, שישבה סמוך לכביש וצפתה בעיניים עצובות ברכבים החולפים על פניה.

אחד מעובדי האגודה שהיה במקום הבחין בכלבה המעורבת בת השנה, שהתנהגותה היתה אפאטית ומרוב תשישות לא יכלה לעמוד רגליה, ומיהר להביאה למרפאת האגודה בתל אביב. קשה להעריך מתי ננטשה הכלבה על ידי בעליה וכמה שעות היתה קשורה ללא מזון ומים, אולם כמות הקרציות והפרעושים שעל גופה מעידה כי במשך תקופה ארוכה היא הוזנחה ולא טופלה. וטרינר המרפאה, ד"ר דימיטרי וולדקו, בדק את הכלבה ואבחן כי היא מיובשת, סובלת מאנמיה (כתוצאה מהטפילים שעל גופה) ומתולעים וכי קיים חשש לקדחת קרציות.

הכלבה, שזכתה לשם יערה, קיבלה עירוי נוזלים, טיפול נגד קרציות, פרעושים ותולעים ונמצאת תחת השגחת הרופאים. לשמחתנו, נראה כי יערה מתאוששת, אולם מאחר והיא אינה נושאת על גופה שבב אלקטרוני, עליה להימצא בהסגר לתקופה של חודש בהתאם לחוק, ולאחר מכן תהיה מועמדת לאימוץ.

יערה מתאוששת באגודה
יערה מתאוששת באגודה

חשוב לדעת כי נטישת בעל חיים היא התעללות ואף עבירה על חוק צער בעלי חיים. הכלבים הנטושים המסתובבים ברחובות ובמקומות אחרים לא נולדו שם. הם ננטשו על ידי בעליהם, שלרוב עוברים עבירה נוספת כאשר הם אינם דואגים שלכלבם יהיה שבב אלקטרוני וכך לא ניתן לאתר אותם. לעומת חתולים, שכושר ההישרדות שלהם ברחוב גבוה קצת יותר, כלב נטוש לא ישרוד זמן רב ללא עזרה אנושית וימות ממחלה, מתאונה, מרעב או מהתייבשות ואף יהיה חשוף להתעללויות.

אם יש ברשותכם חיית מחמד שאינכם מעוניינים להמשיך לגדל, אנא מצאו לה בית חלופי או הביאו אותה אלינו. שערינו פתוחים תמיד לכל בעל חיים הזקוק למקלט ולהגנה. נטישת בעל חיים היא לא הפיתרון, שכן סיכוייו לשרוד לבדו קלושים. אל תסמכו על טוב ליבם של עוברי אורח, ואם יש עדיין פינה חמה בליבכם לבעל החיים אל תתנו לו לסבול ולמות בייסורים. אם נתקלתם בבעל חיים משוטט – אנא אל תתעלמו. גלו אחריות והתקשרו לגורמים המתאימים.