חינוך להומאניות ולאהבת החי במגזר הערבי

פעילות חינוכית במגזר הערבי: מחלקת החינוך להומאניות של האגודה העבירה שיעורים בחטיבות הביניים בטייבה

במסגרת פרויקט חינוכי יוצא דופן של אגודת צער בעלי חיים בישראל, נערכו ימי עיון בנושא בעלי חיים למאות תלמידים בחטיבות הביניים אלנג'אח ואלאחווא בעיר טייבה.

תוכנית העשרה ייחודית פותחה על ידי מחלקת החינוך להומאניות של האגודה, שמטרתה העלאת המודעות של התלמידים במגזר הערבי לבעלי החיים, זכויותיהם, הדרך לטפל בהם ולכבדם. לפעילויות הגיע צוות רחב של האגודה, ובמהלך השיעורים למדו המשתתפים על בעלי חיים מבויתים, מהם צורכיהם, כיצד יש לטפל בהם, חשיבות העיקור והסירוס וכיצד לגלות אחריות. בנוסף הוקרן סרט וידאו בערבית בנושא התעללויות בבעלי חיים, שהופק במיוחד עבור הפרויקט.

אל השיעורים הצטרף גם בולי, כלב מקסים בן חמישה חודשים, המועמד לאימוץ באגודה. בעזרתו של בולי הוסבר לתלמידים, אשר רובם אינם רגילים לכלבים, על חושיהם המפותחים של הכלבים, הדרך להתנהג בסביבתם וכיצד לגשת אליהם וללטפם. המפגש הבלתי אמצעי המרגש של התלמידים עם בולי הביא גם את החוששים שביניהם להתגבר על פחדם, ובולי נהנה מתשומת הלב הרבה שהורעפה עליו.

הווטרינר הרשותי של הערים טייבה וקלנסואה, ד"ר אבו ראס, אשר נכח בימי העיון, היה שבע רצון מהעניין הרב שהתלמידים הביעו בנושאים השונים ומשיתוף הפעולה עם האגודה אשר נמשך כמה שנים. לדברי מנהל בית הספר אלנג'אח, עבד חכים חג'יחיא: "בעלי החיים הם חלק מהסביבה שלנו, ועל התלמידים לדעת ולהבין כי יש לשמור עליהם, להעניק להם תשומת לב ולמנוע מעשי התעללות. אני רוצה להודות לאגודת צער בעלי חיים בישראל על הפעילות המבורכת ובטוח כי התלמידים נתרמו רבות מהשיעורים".

לפרטים על פעילויות החינוך של המחלקה לחינוך להומאניות של האגודה, צרו עמנו קשר בטלפון 4553*.