החלטתם לאמץ חתול? הנה מס' טיפים לבחירת החתול

היתרונות בגידול חתול רבים, ומחקרים הוכיחו כי בעליהם של חיות מחמד הם אנשים רגועים ובריאים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה. לאחר שהחלטתם לאמץ חתול, חשוב לקחת בחשבון את גזע החתול וגילו. כיוון שמשמעות האימוץ היא הכנסת חבר חדש למשפחה, רצוי שכל בני המשפחה יהיו שותפים בכל שלבי התהליך. יש חתולים צעירים או בוגרים, רגועים ...

היתרונות בגידול חתול רבים, ומחקרים הוכיחו כי בעליהם של חיות מחמד הם אנשים רגועים ובריאים יותר ובעלי תוחלת חיים ארוכה.

לאחר שהחלטתם לאמץ חתול, חשוב לקחת בחשבון את גזע החתול וגילו.

כיוון שמשמעות האימוץ היא הכנסת חבר חדש למשפחה, רצוי שכל בני המשפחה יהיו שותפים בכל שלבי התהליך. יש חתולים צעירים או בוגרים, רגועים או אנרגטיים, שקטים או דברנים ובכל מקרה התנהגותם עשויה להשתנות עם התאקלמותם בביתם החדש. אל תתפתו לאמץ חתול בשל מראהו החיצוני האטרקטיבי. קראו מידע והיוועצו במומחים שיעזרו לכם למצוא את החתול שיתאים לאורח החיים שלכם ולבית שלכם.


גזע: החתולים הגזעיים אמנם מרשימים מאוד וקל לדעת כיצד הם ייראו בבגרותם ומה יהיו תכונות האופי שלהם, אך הם נוטים לסבול ממחלות גנטיות בהתאם לגזעם. החתולים המעורבים בריאים יותר ובעלי גודל, צבע ואופי מגוונים. אם החלטתם לאמץ חתול גזעי, מומלץ לקרוא וללמוד על הגזע, על מאפייניו ועל אופן הטיפול הנדרש.

גיל: לחתול מבוגר כבר יש הרגלים קבועים, לטוב ולרע, הוא רגוע יותר ויוקיר לכם תודה על הבית החדש שהענקתם לו. לעומתו, גור הוא סקרן, שובב, מלא אנרגיה, ועלול להיפגע או לגרום לנזק בעת שהוא משחק, כך שמדובר בהשקעה גדולה יותר של זמן ותשומת לב.

שם: אפשר להחליף לחתול את שמו והוא יתרגל אליו לאחר תקופה לא ארוכה. אם החלטתם לשנות את שם החתול מומלץ לבחור בשם קליט בן שתי הברות ולהקפיד בתקופה הראשונית על שימוש בשם אחד ולא בכינויי חיבה או בנגזרות של השם המקורי.

חשוב לזכור כי גם לכם וגם לחתול צפויה תקופת הסתגלות לא קלה, והתנהגותו בתקופה זו לא תהיה תמיד בהתאם לציפיות שלכם. זה ייקח זמן עד שהוא יבין מה אתם רוצים ממנו ומהם הגבולות שלו, לכן התאזרו בסבלנות עד להסתגלות המלאה שלו. זה ישתלם לכם – בסופו של התהליך תזכו בחבר חדש שיוסיף לחייכם אושר, אהבה וחברות שאינה תלויה בדבר.

לעמוד האימוצים שלנו לחצו כאן