החגים – כרוניקה של נטישות ידועה מראש

עשרות כלבים ננטשים במהלך החגים, ביניהם גם גורים ואמותיהם

כמדי שנה, תקופת החגים מזמנת אימוצים רבים של כלבים וחתולים באגודה ובעמותות השונות של בעלי החיים. אווירת ההתחדשות, הזמן הפנוי ולחץ מצד הילדים מביאים אנשים רבים להחלטה לצרף למשפחתם חבר חדש על ארבע. מצד שני מתקיימת גם תופעה נוספת, והיא נטישת בעלי חיים. חשבון נפש, ניקיון הבית או נסיעה לנופש הם הזדמנות מצוינת לזריקת בעל החיים האהוב, לעתים אפילו לאחר שנים רבות של חיים משותפים. וכך, לצד אימוץ בעלי חיים רבים מגיעים אלינו בתקופת החגים עשרות כלבים וחתולים.

לראייה, בעשרת ימי תשובה הצטרפו לכלבייה שלנו כ-50 כלבים חדשים. חלקם הובאו על ידי בעליהם תוך מתן תירוצים שונים, וחלקם הושלכו לרחוב והגיעו אלינו על ידי עוברי אורח שאספו אותם. כאגודה היחידה בישראל הקולטת אליה כל בעל חיים, אנו עדים מדי יום לתופעת הנטישה. אולם בחודשים האחרונים תופעה אכזרית זו זוקפת ראשה ביתר שאת, כאשר בעליהן של כלבות שהמליטו זה מכבר, נוטשים אותן ברחוב ביחד עם גוריהן.

השבוע הבחין לקוח המרפאה הווטרינרית של האגודה בגור כלבים שעמד בפתחו של שער האגודה. הצוות, שמיהר לאסוף את הגור, בדק את מצלמת האבטחה וגילה כי כמה דקות מוקדם יותר שלושה גברים השאירו בשער האגודה שישה גורים ושלושה כלבים בוגרים, אשר החלו לרדוף אחרי הרכב. מסיבה שאיננה ברורה לנו בחרו הגברים שלא להיכנס פנימה ולמסור את הכלבים, ואפילו לא לקשור אותם למען ביטחונם.

צוות האגודה, שהחל בחיפושים אחר הכלבים הנוספים, מצא את חמשת הגורים מתחבאים מתחת לרכבים חונים. כעבור חצי שעה הגיעה האם לאגודה, כנראה בעקבות הריח תוך כדי חיפושיה אחר הגורים. לא ידוע לנו מה עלה בגורלם של שני הכלבים הבוגרים הנוספים. האם הלא משובבת והגורים בני החודשיים, כולם מסוג מעורב, חלקם בצבע חום וחלקם חום-שחור, נמצאים כעת בהסגר, כפי שמורה החוק, ובעוד כחודש ניתן יהיה למסור אותם לאימוץ.

אנו פונים לציבור הרחב בבקשה שלא לנטוש בעלי חיים ברחוב, לסכן אותם ובכך גם לעבור על החוק. אם החלטתם כי אינכם מסוגלים להמשיך ולטפל בבעל החיים שלכם, אנא מצאו לו בית חם בעצמכם או העבירו אותו לאחת העמותות.

ובעניין הכלבים והגורים: עם תחילתה של השנה החדשה, אנו זקוקים למזון לגורי הכלבים ולכלבים הבוגרים הממתינים לאימוץ באגודה. נשמח לקבל תרומה כספית עבור מזון לכלבים או שקי מזון.

אנו מאחלים לכם שנה טובה ומבורכת.