האשמה: הזנחה פושעת והתעללות

כלב כנעני שנכווה ונפצע בפניו ננטש על ידי בעליו. הכלב מקבל טיפול אינטנסיבי במרפאת האגודה, ותלונה כנגד הבעלים הוגשה למשטרה

השבוע הזדעזעו העובדים והמתנדבים באגודה ממקרה נוסף של התעללות בייצור חסר ישע – כלב כנעני כבן שנה, שהגיע כשהוא כואב ודואב עם פצע חשוף ליד עינו השמאלית. לא ברור עדיין האם הבשר החשוף והפצוע על פניו של הכלב הוא תוצאה מכוויה או מגע עם חומצה, אך ברור מעל לכל ספק כי הוא הוזנח בצורה פושעת על ידי בעליו. לא מספיק שהבעלים לא דאג לכלב לטיפול רפואי, לאחר שהכלב נפצע הוא נזרק לרחוב. עובר אורח, שלא יכול היה להישאר אדיש למראה הכלב, הבהיל אותו במהירות לטיפול וטרינרי במרפאת האגודה.

ד"ר איה פרי, וטרינרית האגודה, מספרת שהכלב הגיע עם פצע באזור הפנים ופצעים וחבורות בכל גופו: "הפצע נגרם כנראה מכוויית אש או מחומר כימי שנשפך על פניו. הכלב קיבל טיפול ראשוני נגד כוויות ויום למחרת עבר ניתוח לשיקום פניו. כעת מצבו השתפר ואנו מקווים שהגלד יחלים במהרה".

מקרה זה, כמו מקרים רבים אחרים, הוא תוצר של אכזריות של אנשים פרטיים, אשר לא חומלים על בעלי חיים ולא נרתעים מלהסב להם נזק מחד, וחוסר פיקוח מצד המדינה על הגידול במספר בעלי החיים המבויתים מאידך. מצבו של הכלב בהחלט מספק עילה לחשד בעבירה על חוק צער בעלי חיים בישראל, ולכן האגודה הגישה תלונה במשטרה כנגד בעליו של הכלב בתקווה שימצו עמו את הדין.

הכלב, שזקוק לבית חם ואוהב, יהיה מועמד לאימוץ לאחר שיתאושש ויבריא. לפרטים נוספים ניתן להתקשר לאגודה בטלפון 4553*.