האסון של נינה

קשירה פושעת של גורת כלבים גרמה לפציעה עמוקה שסיכנה את חייה. נינה טופלה במרפאה הווטרינרית של האגודה ובקרוב נוכל להתחיל לחפש עבורה בית חם ואוהב

נינה, גורת כלבים בת חמישה חודשים מסוג בולדוג צרפתי מעורב, נמצאה בשבוע שעבר כשהיא משוטטת ברחוב העלייה בדרום תל אביב ובצווארה חתך עמוק ופתוח. הכלבה הובהלה למרפאה הווטרינרית של האגודה, שם טופלה על ידי הווטרינרית ד"ר שרון גולדשטיין.

"על פי הפצעים ניתן לשער כי הכלבה נקשרה בצורה פושעת שסיכנה את חייה", אבחנה גולדשטיין. "החתכים נגרמו ככל הנראה מחבל קשירה או מחוט ניילון. צוואר הכלבה נתפר והיא קיבלה טיפול אנטיביוטי. היא יצאה מכלל סכנה וכעת היא נמצאת תחת השגחה רפואית".

נינה התגלתה ככלבה קופצנית, חביבה וחברותית, ובקרוב נוכל להציע אותה לאימוץ. כל המעוניין להעניק לה בית חם ואוהב מוזמן להתקשר לאגודה: 4553*.

צווארה של נינה נתפר והיא יצאה מכלל סכנה
צווארה של נינה נתפר והיא יצאה מכלל סכנה

יש לציין כי רק לאחרונה הוציא משרד החקלאות תקנות חדשות המסדירות את נושא קשירת הכלבים, ומי שעובר עליהן נחשב למפר חוק. מדובר בתקנות חדשות לחוק צער בעלי חיים משנת 1994, ועל פי סעיף 8(א') לתקנות, "לא יקשור בעל חיים אם יש אפשרות ממשית שאופן קשירתו יגרום נזק לגופו או לבריאותו". אנחנו מברכים את שר החקלאות ופיתוח הכפר ואת עובדי המשרד על הכנסת התקנות החדשות שהן מחויבות המציאות הקשה, בה עוברים בעלי חיים רבים התעללויות אכזריות על בסיס יומיומי. אנו מקווים שמדינת ישראל תקים גוף רציני שיצליח לאכוף תקנות אלה, מאחר וחוק ללא אמצעי אכיפה הנו נטול שיניים, וללא אמצעי אכיפה ימשיכו בעלי החיים לשלם את המחיר הנורא.