גשם של גורים

חילוץ כפול: אמא עם גוריה וכלבה צעירה נוספת הובאו לאגודה לאחר שני מבצעי חילוץ בשכונת גילה בירושלים

בשיאו של החורף הקר, בשבועיים האחרונים קלטה האגודה כ-30 גורי כלבים ממקומות שונים ברחבי הארץ לאחר שננטשו באכזריות ברחוב. האחרונים שהצטרפו לגוריית האגודה הם אם ביחד עם גוריה וכלבה צעירה נוספת, שחולצו משכונת גילה בירושלים בשני מבצעי חילוץ. האגודה מבקשת את עזרת הציבור להרים תרומה ולסייע לטיפול ושיקום הגורים שנקלטו בבית המחסה בתל אביב.

בשבוע שעבר התקבלה במוקד האגודה שיחה מתושבת שכונת גילה בירושלים, שדיווחה על כלבה מפוחדת ומבוהלת, אמא לשישה גורים צעירים, כשלצידה מתרוצצת עוד כלבה קטנה נוספת, כנראה גורה שנשארה איתה מהמלטה קודמת. האישה סיפרה כי היא מאכילה את הכלבה כבר כמה ימים, וכי אחד השכנים אף סידר לאם ולגורים מסתור זמני מפני מזג האוויר החורפי, והביעה חשש שילדים ייקחו את הגורים מהאם כשהם עדיין יונקים.

לאחר שפניות למחלקה הווטרינרית בירושלים בבקשה לעזרה לא נענו, למרות התחייבות האגודה לקלוט את הכלבים לאחר לכידתם, שלחה האגודה למקום את המחלץ איל גטניו. גטניו לכד את האם ואסף את הגורים היונקים, אך הכלבה הצעירה ברחה ונעלמה מהמקום.  

צוות האגודה לא אמר נואש, וביקש מתושבת השכונה הערנית להמשיך ולהאכיל את הכלבה שנותרה מאחור. ואכן, ימים ספורים מאוחר יותר, לאחר שתושבת השכונה דיווחה כי הכלבה הצעירה שבה לאותו מקום, נשלח שוב גטניו לשכונת גילה, הצליח לתפוס את הכלבה והביא אותה לבית המחסה של האגודה בתל אביב.

מבצע חילוץ - לוסי ושישה גורים - אגודת צער בעלי חיים בישראל

הכלבה וגוריה התקבלו בחום ואהבה על ידי צוות האגודה. הם שוהים בתא מחומם, נמצאים תחת השגחת וטרינרים, ומקבלים טיפול מסור. בעוד כחודשיים וחצי, לאחר שיסיימו לינוק, יתחזקו, יקבלו את כל החיסונים הדרושים ויוכלו לעבור ניתוחי עיקור וסירוס, הם יוצעו לאימוץ.

במקביל, צוות האגודה החל עם המון סבלנות ואהבה לחזק את הביטחון והאמון בבני אדם של הכלבה הצעירה ושל האם, שקיבלה את השם לוסי. "בכל יום אנחנו מתקרבות יותר אחת לשנייה", מספרת כלבנית האגודה טניה שטרן, שלקחה על עצמה את הטיפול הצמוד בלוסי ובגוריה. "אני מפנקת אותה עם אוכל משובח, מדברת אליה ומחליפה מצעים לגורים. היא מבינה שאני כאן לטובתה, ואני בטוחה שכולנו כאן נצליח לגרום לה להיפתח ולא לחשוש יותר".

גורים שננטשו וחולצו עם אמם - אגודת צער בעלי חיים בישראל

כאמור, גוריה של לוסי הצטרפו לעוד כ-20 גורים שנקלטו באגודה בשבועות האחרונים. מבצעי החילוץ, קליטת הגורים והאם, הטיפול וההאכלה של הקטנטנים דורש מהאגודה משאבים רבים. אנא עזרו לנו כדי שנוכל להמשיך בתהליך השיקום שלהם, כדי שיהיו מוכנים לצאת לאימוץ בריאים, וכדי שנוכל למצוא להם בתים חמים ואוהבים לכל החיים. כל תרומה, קטנה כגדולה, תתקבל בברכה.

תרומות ניתן להרים באתר האינטרנט של האגודה, בטלפון 4553*, או באפליקציית PayBox. מזון יבש ורטוב לגורים, כמו גם שמיכות ומגבות, ניתן להביא לבית המחסה של האגודה ברחוב הרצל 159 בתל אביב.

הכלבה הצעירה שחולצה משכונת גילה בתא מחומם באגודה
הכלבה הצעירה שחולצה משכונת גילה בתא מחומם באגודה

לדברי הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל: "פעם אחר פעם אנו נקראים למבצעי חילוץ של בעלי חיים במצוקה בכל רחבי הארץ. לצערנו הרב אנו מכירים את השטח ומתקוממים על כך שמחלקות וטרינריות רבות אינן ממהרות לעזור, בידיעה שארגוני רווחת בעלי החיים, שמתקיימים מתרומות, יעשו זאת במקומן. אנו באמת עושים זאת, והלוואי והיה גם לנו את תקציבי המחלקות הווטרינריות. כל חילוץ שכזה עולה לפחות 2,000 ₪ ולסכום זה מתווסף תהליך השיקום היקר. אין יותר שמחה ממני שלא ויתרנו בימים של גשמים וסערה, והצלחנו ללכוד גם את הכלבה הצעירה ולמנוע ממנה חיים של חרפה וסבל ברחוב. אני קוראת לכל הווטרינרים הרשותיים בבקשה לצאת לשטח ולענות לקריאות ולדיווחי התושבים בתחומי השיפוט שלהם".