צבא הגנה לא לבעלי חיים

למרות אזלת היד שהפגין הצבא, הודות לתושייתה של חיילת הצלחנו להציל את חייו של גור כלבים פצוע בבסיס צבאי

ג'ולי, גור כלבים מעורב כבן שלושה חודשים, הסתובב במשך חודש ימים בבסיס ג'וליס כשהוא סובל מפציעה קשה. אחת מהחיילות המשרתות בבסיס, שלא היתה יכולה לסבול עוד את המראה המזעזע של הגור הפצוע, פנתה לאגודת צער בעלי חיים בישראל וביקשה סיוע.

לאחר מאמצים מרובים הצלחנו ליצור קשר עם הווטרינרית הראשית של צה"ל, אך לצערנו נתקלנו באזלת יד בכל הקשור בטיפול בכלבים נטושים בבסיסי הצבא, ורק לאחר מאמצים מרובים הגיע האישור המבוקש. הגור, שפונה על ידי רכב האגודה, הובהל אל מרפאת האגודה וטופל על ידי ד"ר דימיטרי וולדקו. על פי אבחונו, ג'ולי ננשך באזור הגב התחתון, כנראה על ידי כלב. מאחר וג'ולי לא קיבל טיפול רפואי במשך תקופה ארוכה, הצטברה מוגלה מתחת לעורו, ונוצר פצע פתוח ומזוהם שאינו מאפשר תפרים, ולכן זמן הבראתו יהיה ממושך יותר.

הכלב, שהיה מיובש ואפאתי, מאושפז במרפאת האגודה ונמצא תחת פיקוח הווטרינרים. לאחר הבראתו וסיום תהליך שיקומו הוא יהיה מועמד לאימוץ.

בתוך בסיסי צה"ל, השרועים על שטחים עצומים, מצויים בעלי חיים נטושים רבים הזקוקים לטיפול. לא פעם אנו שומעים על "מבצעי ניקוי" שעורך הצבא בשל הסיכון בחשיפת חייליו למחלת הכלבת, וכך פותר הצבא את בעיית הכלבים הנטושים בצורה אכזרית. האבסורד הוא שצה"ל משתמש בכלבים רבים לאינספור משימות כגון שמירה, גישוש ותקיפה, אך אינו מוצא לנכון לנתב תקציב זעום לטיפול בכלבים הנמצאים בתחום שיפוטו. אגודת צער בעלי חיים בישראל קוראת לצה"ל להתחיל לקחת אחריות על בעיית הכלבים הנטושים בצורה הומאנית. כמו כן אנו מבקשים כי במידה ויתרחשו מקרים נוספים הדומים למקרה המתואר בכתבה זו, שלא יתעלם הצבא מסבלם של בעלי החיים, ואם אין הוא יכול לפתור את הבעיה בצורה הומאנית שייתן לאגודות פרטיות הנתונות לחסדי תרומות לבצע את משימתן ולסייע לבעלי החיים הללו.