לאהבה אין צבע

בעלי חיים כהים מתקשים למצוא בתים מאמצים לעומת חבריהם הבהירים. קמפיין חדש של האגודה יעודד את הציבור לאמץ גם אותם

כבר משחר ההיסטוריה האנושית נהגו בני האדם לקשור לצבעים משמעויות, שלעתים היו הפוכות בקרב תרבויות שונות. לצבע השחור, למשל, קונוטציות שליליות הקשורות לחושך, אבל וכישוף, שבטים באפריקה רואים בו דווקא סמל לשגשוג, בתרבויות המזרח אין לצבע זה משמעות, ובעידן המודרני הפך השחור לצבע אופנתי בלבוש ובעיצוב. במצרים העתיקה קיבל החתול השחור מעמד של כבוד, ואילו בימי הביניים הוא נרדף ונחשב למוקצה.

אל תקרא לי שחור
מסתבר כי האמונות הנטועות בנו לגבי צבעים באות לידי ביטוי גם בבחירת בעלי חיים לאימוץ והן משפיעות עלינו במודע או שלא במודע.
אחת התופעות המוכרות בתחום רווחת בעלי החיים היא הקושי במציאת בתים מאמצים לבעלי חיים עם פרווה כהה. אנשים רבים מעדיפים לאמץ חיות מחמד בעלות פרווה בהירה, ולא פעם מפלים לרעה בעלי חיים כהים רק בשל צבע פרוותם. הסברים אפשריים לתופעה זו מצביעים על האמונה הטפלה הגורסת כי חתולים שחורים מביאים מזל הרע שדבקה גם בכלבים, על העובדה כי תווי פניהם של בעלי חיים בהירים ברורים יותר, ועל ההתניה התרבותית לפיה הגוונים הבהירים נתפשים כנקיים יותר.

סרט בשחור-לבן
גם בעלי החיים החוסים באגודת צער בעלי חיים בישראל סובלים מתופעה מצערת זו, וכלבים וחתולים בעלי פרווה כהה נאלצים להמתין תקופות ממושכות הרבה יותר עד לאימוצם לעומת בעלי חיים בהירים, גם כאשר שאר המאפיינים שלהם, כמו גיל, סוג ואופי, דומים להפליא.
לדברי נעמה רולניק, יועצת אימוצים באגודה: "מדי יום אני נתקלת באנשים שפשוט מדלגים על הכלבים השחורים, כאילו הם לא קיימים. הסיכויים של בעלי חיים לבנים או חומים למצוא בית גבוהים בהרבה משל אלה השחורים באופן משמעותי, וכשאני מציעה למאמצים בעלי חיים כהים, לא פעם אני שומעת את המשפט 'יש לך כזה אבל בלבן?'".

שחור זה יפה
כחלק ממאמצינו למצוא בתים חמים לכל בעלי החיים המגיעים אלינו, מכל צבע, יוצאת האגודה בקמפיין פייסבוק שכותרתו "לאהבה אין צבע" ומטרתו להעלות את הנושא למודעות הציבור ולעודד את הגולשים לאמץ גם בעלי חיים כהים.
במסגרת הפעילות יינתן דגש בעמוד הפייסבוק של האגודה לסיפוריהם של בעלי החיים הכהים המועמדים לאימוץ, הגולשים יוזמנו לצרף לתמונת הפרופיל שלהם באדג' מיוחד, ותיערך תחרות שבה יתבקשו הגולשים להציע סיסמאות המעודדות אימוץ בעלי חיים כהים. הסיסמאות הזוכות יפורסמו על ידינו וכותביהן יזכו בערכות סבונים אורגניים מתנת חברת סבוני הפלא של דר' ברונר, המייצרת סבונים טבעיים בשיטות מסורתיות 150 שנים.

אתם מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של האגודה, לקחת חלק בפעילות ולסייע לכמה שיותר בעלי חיים מכל הצבעים, למצוא משפחות חמות.