כלב לא צריך מקום בבית, אלא מקום בלב

קמפיין חדש של האגודה שמפריך דעה קדומה: כלבים גדולי ממדים יכולים לחיות בדירות קטנות כל עוד בעליהם מספקים את כל צורכיהם

רבים מחזיקים בדעה המוטעית כי כלב גדול זקוק לדירה גדולה או לחצר, אולם למעשה כלבים גדולים פיסית יכולים לחיות בקלות בדירה קטנה כל עוד מספקים את צורכיהם, מוציאים אותם לטיולים להוצאת אנרגיות ומחנכים אותם. בנוסף, יש לא מעט כלבים גדולים שהמראה שלהם מעט מטעה, והם למעשה בעלי אופי נינוח ורגוע. התפיסה השגויה הזו באה לידי ביטוי בשני אופנים: אנשים בעלי דירה קטנה המבקשים לאמץ כלב, מדלגים באופן אוטומטי על הכלבים הגדולים, ומצד שני בעלי כלבים שעוברים מדירה גדולה לדירה קטנה יותר נוטשים את כלביהם.

כשננטשים אצלנו כלבים, עובדי האגודה נתקלים לעתים קרובות במשפטים כגון "אין לי מקום בבית" או "עברתי דירה ואין לי אפשרות להחזיק בכלב". העובדים שלנו יודעים מניסיון אישי שניתן להחזיק בכלב בבית כל עוד יש לנו מקום בשבילו בלב, ולכן הם גיבשו את הסלוגן "כלב לא צריך מקום בבית, אלא מקום בלב", שמלווה את הקמפיין החדש המתנהל בעמוד הפייסבוק של האגודה. במסגרת הקמפיין ייערכו בעמוד הפייסבוק פעילויות שונות, והכלבים הגדולים יקבלו את מרכז תשומת הלב.

לדברי נעמה רולניק, יועצת אימוצים באגודה ומאלפת כלבים: "יש המון כלבים מדהימים, רגועים, עדינים ומקסימים, שכל חטאם הוא שנולדו בגודל הלא 'נכון'. בעלי דירות קטנות יכולים בהחלט לגדל כלב גדול שהוא שמח, מאוזן ורגוע מבלי שהוא יהרוס את הבית או ירגיש כלוא ומסכן, כל עוד הוא יוציא מספיק אנרגיות ויקבל חינוך ומשמעת". לצילום הסרטון הצטרפה לנעמה גם קאלו, כלבה מקסימה ובעלת אופי רגוע בת שנתיים וחצי, שמופיעה גם באחת מתמונות הקמפיין, וממתינה באגודה לבית חם, גם אם מדובר בדירה קטנה.

יש לכם מקום בלב? מסתבר שהגודל ממש לא קובע! לקריאת כתבה על משמעות גידול כלב גדול בדירה קטנה לחצו כאן.