מישהו שומע אותי

מחלקת החינוך להומאניות של האגודה אירחה קבוצת ילדים לקויי שמיעה ממרכז שמע בתל אביב. המבקרים ערכו סיור בבית המחסה והוציאו לטיול כלבים המועמדים לאימוץ

בשבוע שעבר שמחנו לארח באגודה קבוצה של ילדים ומדריכים ממרכז שמע לחינוך ושיקום תלמידים לקויי שמיעה בתל אביב. הילדים הנרגשים קיבלו הסבר על פעילות האגודה, ערכו סיור במתחם, ושיאו של הביקור היה הוצאת הכלבים המועמדים לאימוץ לטיול.

פעילות זו נערכה על ידי מחלקת החינוך להומאניות של האגודה, המארחת קבוצות שונות של צעירים ומבוגרים (כיתות מבתי ספר, תנועות נוער, חיילים, נוער מהתפוצות, ילדים ונערים הנמצאים בסיכון ועוד) ומעבירה פעילויות בבתי ספר, במרכזים קהילתיים ובתנועות נוער.

שמע הוקם בשנת 1968 על ידי הורים ומתנדבים במטרה לספק את הצרכים המיוחדים של תלמידים לקויי שמיעה (חירשים וכבדי שמיעה) בתחומי החינוך, שיקום, רווחה ושילובם בחברה השומעת – כל אלה בסביבה אוהבת, תומכת ומעודדת.בין השירותים הניתנים על ידי שמע: איתור תלמידים לקויי שמיעה, שיקום תקשורתי, אימוני שמיעה ודיבור ופיתוח שפה, השאלת מכשירי שמיעה וסיוע ברכישתם, אבחון וטיפול פסיכולוגי וסוציאלי, מתן שיעורי עזר וחוגי העשרה, הרחבת המודעות לקשיים ולצרכים הייחודיים של התלמיד לקוי השמיעה, הענקת מלגות ועידוד להשכלה גבוהה ולהתמחות מקצועית, קליטת תלמידים עולים לקויי שמיעה, יוזמות בתחום החקיקה ועוד.