תשליך – הנטישות של תשרי

כמדי שנה בתקופה זו האגודה קלטה עשרות כלבים לא רצויים, שיעבירו את החג בכלוב קר במקום בבית חם ובאווירה משפחתית

החגים בפתח וכמדי שנה בתקופה זו אנו באגודה כבר מרגישים את הקצב הגובר של נטישות ומסירות של כלבים לא רצויים. מדי יום אנו מקבלים כלבים שאומצו ממקומות שונים או נמצאו משוטטים ברחוב, שהופכים בין רגע מהחברים הכי טובים למעמסה שצריך להיפטר ממנה. חלקם מובאים על ידי בעליהם, תוך מתן תירוצים שונים, ואחרים הושלכו לרחוב באכזריות ונמצאו על ידי עוברי אורח טובי לב.

הכלבייה שלנו מלאה בעשרות כלבים מקסימים שננטשו, חלקם מאמינים שבעליהם עוד ישובו לקחת אותם כפי שעשו בפעמים קודמות שבהן הם הושארו בפנסיון. לבנו יוצא אליהם, אל אלה שדווקא בתקופת החגים, שמאופיינת באווירה חמה ומשפחתית, נזרקו מבתיהם ונאלצים לשהות בכלוב קר.

כלבים שננטשו לפני החגים - אגודת צער בעלי חיים בישראל

זארה (בת 4.5 שנים), טופי (בת 11 חודשים) וסקאי (בן חצי שנה) נמסרו לאגודה כי לבעליהם אין זמן לטפל בהם. פרדי (בן חודשיים), ליימה (בת 4 חודשים) ושני גורים נוספים בני חודש וחצי נמצאו משוטטים ברחוב וכעת מטופלים במרפאה הווטרינרית שלנו. הבעלים של לולה (בת חצי שנה) פשוט זרקו אותה לרחוב, סקאר (בן 8 חודשים) ננטש כי בעליו לקחו גור קטן וכעת גודלו הפיסי כבר לא מתאים להם, וסופה (בת 6 שנים, שמופיעה גם בתמונה הראשית) נמסרה בשל מצב בריאותי של בעליה.  

אם אתם שוקלים לאמץ חבר על ארבע – נצלו את החודש הקרוב. החגים, ימי החופש וסופי השבוע מאפשרים להיות עם בעל החיים זמן רב יותר וכך להקל עליו להתאקלם בביתו החדש. יועצי האימוץ באגודה יסייעו לכם לבחור חבר שיתאים לאורח חייכם, כך שהאימוץ יצלח. אמצו חבר בצורה מושכלת ואחראית ולא מתוך לחץ של הילדים.

אם אתם בעלים לכלב או חתול והחלטתם כי אינכם יכולים עוד לטפל בו, אנא מסרו אותו בצורה מסודרת לכלבייה ואל תשליכו אותו לרחוב. ואם נתקלתם בבעל חיים במצוקה – אל תתעלמו ופנו לגורמים המתאימים. אנו מזכירים לבעלי הכלבים והחתולים, כי הפנסיון שלנו, שנמצא תחת השגחת וטרינרים, ישמח לקלוט את בעל החיים שלכם כשאתם בחופשה.