רועה ואינו נראה

כלב מסוג רועה גרמני ננטש באכזריות בעודו על ערש דווי

מדי יום קולטת האגודה כלבים, גורים ובוגרים, שנמצאו משוטטים ברחוב. מתוך הנחה כי גורים שנולדים ברחוב מתקשים מאוד לשרוד, די ברור כי מרבית הכלבים הללו ננטשו ברחוב על ידי בעליהם וחלקם הקטן אבד, לרוב כשהם אינם נושאים על גופם שבב. לצערנו, כלבים רבים אשר במשך תקופה היו יקרים לבעליהם ושימשו חברים נאמנים, פשוט נזרקים באכזריות לרחוב לגורל אכזר, כשבעליהם בוחרים בפתרון זה במקום לנסות למצוא עבורם בית חלופי או להביאם לבית מחסה, בעיקר כשמדובר בכלבים חולים או לא מחונכים.

במקרה מזעזע שכזה נתקלנו השבוע, כאשר למוקד האגודה הגיע דיווח על אודות כלב הנמצא על ערש דווי ליד בית נטוש ביפו. מחלץ האגודה מיהר להגיע למקום ובקושי רב הצליח להרים את הכלב מסוג רועה גרמני ולהביאו למרפאה הווטרינרית שלנו. על גופו של הכלב נמצא שבב ובאמצעותו גילינו כי הכלב בן כשנתיים וחצי וכי בשנתיים האחרונות הוא לא חוסן נגד כלבת. בעלי הכלב לא ענו לטלפון הנייד המופיע במרכז השבבים הארצי, ובעזרת פרטי הבעלים וכתובתם הגיע צוות האגודה גם לטלפון הקווי, אך למרות הודעות שהושארו במענה הקולי הבעלים לא יצרו עמנו קשר.

בדיקה וטרינרית
בדיקה וטרינרית

הכלב, שנראה מיובש ומוזנח, התקשה לנשום ולא הצליח לעמוד על רגליו, הובהל לבדיקה וטרינרית, אשר העלתה את הממצאים הבאים: חום גבוה של 40.4 מעלות, אפתיות, לשון כחולה, שטפי דם בגוף ובריריות הגוף, בלוטות לימפה מוגדלות, על גופו טפילים מסוגים שונים ואוזניו פצועות. הכלב קיבל טיפול אנטיביוטי ונוזלים ושהה תחת השגחה, אך מצבו לא השתפר וחום גופו לא ירד. להערכת הווטרינרים, הכלב סבל מקדחת קרציות חמורה אשר לא טופלה במשך תקופה, ובהתאם לחוק צער בעלי חיים הוחלט לבצע המתת חסד.

ערנות הציבור יכולה למנוע צער וסבל מבעלי החיים. אם נתקלתם בבעל חיים סובל או פצוע, אנא אל תתעלמו והתקשרו אלינו: 4553*.