על הנסים ועל הנפלאות

במהלך חג חנוכה עוקרו וסורסו במרפאת האגודה 30 חתולים מחצרו של תושב שכונת פלורנטין

יעקב יעקבי, פנסיונר בן 72 משכונת פלורנטין בתל אביב, לא ציפה לנס הזה. במהלך חג חנוכה דאגה אגודת צער בעלי חיים בישראל לעקר ולסרס את 30 החתולים שיעקבי מגדל וכך לשפר את איכות חייהם ולהאריך את תוחלתם.

מזה עשרות שנים מטפל יעקבי בחתולים הגרים בשכונתו, ולחצר ביתו מגיעים דרך קבע כ-30 חתולים. במהלך השנים סייעה האגודה ליעקבי במתן טיפולים לחתולים ולא אחת אף סיפקה להם מזון, שכן יעקבי מתקשה לעמוד בהוצאות הגדולות הכרוכות בכך. בשבוע האחרון הגיע לביתו של יעקבי נציג האגודה, שלכד את החתולים, הביא אותם למרפאת האגודה, ולאחר שהתאוששו מניתוחי העיקור והסירוס החשובים החזירם לסביבתם המוכרת. כל זאת ללא תמורה וכמחווה לפועלו של יעקבי, שעושה ככל שביכולתו לטפל בחתולים בשכונתו, לעזור להם ולהעניק להם אהבה וחום.

יוזמה זו היא חלק בלתי נפרד מפעילות האגודה לסייע בצמצום סבלם של החתולים חסרי הבית. כבר למעלה משנה מקיימת האגודה מבצע מיוחד לעיקור ולסירוס חתולים, במסגרתו אנו עורכים ניתוחים אלה במחירים נוחים.

אנו, העוסקים ברווחת בעלי החיים, מתמודדים מדי יום עם בעיית ריבוי היתר של בעלי חיים חסרי בית שמקורה בנו, בני האדם. מקומם של החתולים אינו ברחוב, אבל כיוון שאנחנו, בני האדם, בייתנו אותם עלינו לשאת באחריות עליהם, ולהתמודד באופן מעשי עם הפגיעה שנוצרה ביכולתם לשרוד כתוצאה מביוּת זה. לצערנו, רוב בעלי החיים המשוטטים וחסרי הבית לא מתים מזקנה. קצב ההתרבות של החתולים החיים ברחוב מהיר ביותר; חתולה לא מעוקרת מביאה בתוך חמש שנים למעלה מ-25,000 חתולים וברחוב אין חתולים מאושרים. גורלם כולל חשיפה לשמש ולקור, רעב, מחלות מידבקות קטלניות, פציעות ושבירות כתוצאה מתאונות דרכים או מקרבות עם בעלי חיים אחרים, התעללות על ידי בני אדם אכזריים, הרעלות ועוד. אפילו חתכים קטנים ופצעים חודרניים קלים יכולים להוביל, ללא טיפול רפואי הולם, למוות בייסורים.

האכלה של קבוצות חתולים ברחוב על ידי אנשים טובים, נהדרת ככל שהיא, אינה מספיקה. על מנת שהם יחיו בשלום ובכבוד לצדנו יש למלא שני תנאים חשובים: הקפדה על סביבה נקייה לפינות ההאכלה שלהם ודאגה לבריאותם באמצעות חיסונים, עיקורים וסירוסים.

כדי לצמצם את ההתרבות הבלתי מבוקרת של החתולים ואת הסבל שהוא מנת חלקם, בימים אלה אנו מסרסים חתול זכר ב-60 ₪ ומעקרים חתולה ב-80 ₪. כך, למעשה, נמנעת הולדה של גורים הנידונים מראש לחיים מלאי סבל, סכנות וייסורים ברחוב.

אם גם אתם מודעים לסבלם של החתולים החיים בקרבת ביתכם, אם אתם מאכילים את חתולי הרחוב ומטפלים בהם, אנא דאגו לעקר ולסרס אותם, וכך תשפרו את איכות חייהם, תאריכו את תוחלת החיים שלהם ואפילו תשמחו כמה שכנים על ידי הקטנת מינון יללות הייחום וקרבות החתולים.

כמו כן תוכלו לעזור לנו לסבסד ניתוחים אלה באמצעות תרומה מיוחדת, שתשמש אותנו למטרה זו בלבד. כך נוכל לעזור לאנשים נוספים, כדוגמת יעקב, המטפלים בחתולים רבים אך אינם מסוגלים כלכלית לשלם את הסכומים עבור ניתוחי העיקור והסירוס.

לצפייה במנשר האגודה על עיקור וסירוס חתולים לחצו כאן.