על גנרל חורף וכלבים נטושים

הקור וגשמי הברכה לא עושים חסד עם הכלבים והחתולים חסרי הבית המשוטטים ברחובות. אם נתקלתם בבעל חיים במצוקה אנא דווחו לגורמים המתאימים

גנרל חורף הגיע ואיתו גם הקור וגשמי הברכה. לצערנו, המוני כלבים וחתולים משוטטים ברחובות לא ישרדו אותו עקב הקרה ומחלות כגון כלבלבת, קדחת קרציות, וירוסים ומחלות עור אשר עמידותן בחורף גבוהה יותר. רובם ימותו בסבל ובייסורים ברחוב.

בשבוע שעבר צלם האגודה, חיים שוורצנברג, צילם בדרום תל אביב שני כלבי רחוב שכובים על המדרכה, אשר מרוב עייפות או פחד לא ניסו אפילו לחפש קורת גג. "הם שכבו שם שעות בגשם ולא הפסיקו לרעוד מקור", העיד הצלם. חשוב להוסיף כי עצובה לא פחות היא העובדה שאנשים רבים חלפו על פניהם ואף לא אחד מהם הראה אמפתיה או רצון לעזור. לבסוף רכב חילוץ של האגודה הגיע למקום על מנת לאסוף את הכלבים ולתת להם מקלט ואפשרות למצוא בית חם.

מה ניתן לעשות על מנת שתרחיש שכזה לא יחזור עצמו? הפתרון המושלם הוא כי עובר אורח בעל מודעות ולב רחב שרואה כלב משוטט יאסוף אותו אל ביתו. במידה ונתקלתם בכלב משוטט ללא בעלים ולא מתאפשר לכם לאמצו או למצוא לו בית חם, צרו קשר עם האגודה, עם אגודות אחרות או התקשרו למוקד העירוני.

חשוב לדעת כי נטישת בעל חיים ברחוב היא עבירה על חוק צער בעלי חיים. הכלבים הנטושים המסתובבים ברחובות לא נולדו שם. הם ננטשו על ידי בעליהם, שלרוב עוברים עבירה נוספת כאשר הם אינם דואגים שלכלבם יהיה שבב אלקטרוני וכך לא ניתן לאתר אותם. לעומת חתולים, שכושר ההישרדות שלהם ברחוב גבוה קצת יותר, כלב נטוש לא ישרוד זמן רב ללא עזרה אנושית וימות ממחלה, מתאונה, מרעב ואף יהיה חשוף להתעללויות אכזריות.

עשרות כלבים נטושים ממתינים בבית המחסה שלנו לבתים מאמצים. עם בוא החורף והימים הקרים אנו זקוקים לאמצעי חימום, לשמיכות, לברזנטים להגנה ממים ולתרומות כספיות. תודתנו נתונה לכם מראש.