מן הפח אל הנחת

מתנדבת האגודה עדי גוט מספרת על הכלבה ננסי, אותה מצאה משוטטת ולאחר שיקומה סייעה לה למצוא בית חם ואוהב

עדי גוט, המתנדבת באגודה במסגרת שירות לאומי, מספרת על ננסי – רועה גרמנית יפהפייה בת שש שנים, אותה מצאה משוטטת ומוזנחת. עדי ליוותה את ננסי לכל אורך תהליך השיקום שלה באגודה עד שנמצאה משפחה חמה שאימצה אותה.

"את הכלבה המקסימה ננסי מצאתי לפני חודש, בזמן שהייתי בפארק באזור המרכז עם חברתי יולי. היא נראתה מוזנחת מאוד והיתה במצב קשה, כשהיא סובלת מרזון, קרחות שכיסו את כל גופה, עור מגורה ומלא קילופים ופרווה מדובללת וקשה. היא ניגשה אלינו במבט מתחנן, כאילו ביקשה שנציל אותה מהמצב הנורא שבו נמצאה, ואנו מיהרנו להביאה לאגודה.

מבדיקת השבב גילינו כי הבעלים הרשומים מסרו אותה לפני שנים, וכי הטיפול הווטרינרי האחרון שקיבלה היה לפני חמש שנים. לדברי וטרינרית האגודה, שבדקה את ננסי וגילתה פצעים וחבלות על גופה, היא עברה כמה המלטות, סבלה מקדחת קרציות ועורה דרש טיפול ממושך.

עדי גוט והכלבה ננסי
עדי גוט והכלבה ננסי

יולי ואני החלטנו לקחת חסות על ננסי ולעשות את כל המאמצים כדי לשקמה ולמצוא לה בית חם שיוכל להשכיח את כל הסבל וההזנחה שעברה. ליווינו אותה בקבלת הטיפולים במרפאה – חיסונים, זריקות נגד טפילים, אנטיביוטיקה וויטמינים – ודאגנו להאכיל אותה במזון משובח כדי שתתחזק ותשמין. לכל אורך הדרך ננסי שיתפה פעולה ונראה היה כי היא מעריכה את העזרה הניתנת לה. תוך זמן קצר ניכר שיפור משמעותי במצבה, משקלה עלה, ולאחר מקלחת עם שמפו רפואי מיוחד, גם פרוותה הפכה חלקה, מבריקה ונעימה למגע.

בשבוע שעבר הסתיים תהליך השיקום של ננסי והיא היתה מוכנה להתחיל פרק חדש בחייה עם בעלים אחראיים ואוהבים שיטפלו בה במסירות. בפוסט מיוחד שהתפרסם בעמוד הפייסבוק של האגודה, סיפרתי עליה וכתבתי כי היא תהיה כלבת משפחה מושלמת: חברותית לאנשים ולכלבים, בעלת אופי נינוח ורגוע, מחונכת לצרכים, קשובה לפקודות ויכולה לחיות בדירה עם בעלי חיים נוספים. יש לה המון אהבה לתת, ומי שיאמץ אותה יזכה בכלבה נהדרת ונאמנה שתלווה אותו עוד שנים ארוכות. עוד הוספתי כי על הבעלים העתידיים לקחת בחשבון כי בתקופה הקרובה על ננסי לקבל זריקה לטיפול בעור מדי שבועיים (בחינם במרפאת האגודה), עד להחלמתה המלאה.

ננסי עם משפחתה המאמצת
ננסי עם משפחתה המאמצת

בני משפחת שמעוני, שנחשפו בפייסבוק לסיפורה של ננסי, הגיעו לאגודה וסיפרו לנו על הרועה הגרמנית שגידלו שמתה מזקנה בגיל 16. הם התאהבו בננסי והחליטו לאמץ אותה ולהעניק לה בית חם ויציב. כעת אני נפרדת מננסי באהבה גדולה ומאחלת לה ולמשפחתה החדשה שנים ארוכות של אושר".