מודעות תמנע סבל

האגודה חילצה חתולה שראשה נלכד בקופסת שימורים. החתולה מתאוששת במרפאה הווטרינרית של האגודה

חתולים חסרי בית רבים החיים ברחוב מוצאים את מזונם בפחי אשפה, גם אם הם מואכלים באופן קבוע. אולם שאריות המזון שלנו מהוות לא פעם מפגע מסוכן, בין אם מדובר בעצמות שעלולות לגרום לחתכים, קופסאות שימורים או מזון שאינו מתאים לחתולים ועלול לגרום להם לשלשולים ובעיות נוספות כגון מוצרי חלב.

ראש החתולה תקוע בתוך קוספת שימורים
ראש החתולה תקוע בתוך קופסת שימורים

אתמול בשעות הערב התקשרו למוקד אגודת צער בעלי חיים בישראל תושבים מחולון העובדים במשרד תיווך, ודיווחו על חתולה המוכרת להם שראשה תקוע כמה שעות בקופסת שימורים. מכיוון שהחתולה היתה בלחץ מהמצב, הם לא הצליחו לסייע לה בעצמם. לאחר שלטענתם לא היה מענה אנושי במוקד עיריית חולון הם פנו לאגודה.

אל המקום נשלח מחלץ האגודה עם כל האביזרים הנחוצים ללכידת חתול במצב זה, כשבדרך הוא הדריך את המתקשרים לשמור על החתולה מרחוק ולא להתקרב אליה על מנת שהיא לא תרוץ לכביש או תיפגע. המחלץ לכד את החתולה הלחוצה באמצעות לסו רשת והביא אותה למרפאת האגודה, שם היא עברה טשטוש ולאחריו הצליחה הווטרינרית לחלץ את ראש החתולה מקופסת השימורים ללא שריטות וחתכים.

כעת החתולה מתאוששת במרפאה, ולאחר שתעבור ניתוח עיקור היא תוחזר לסביבתה המוכרת, שם דואגים לה תושבי האזור ומאכילים אותה.

על מנת להימנע ממקרים דומים ולמנוע צער וסבל מחתולים, אנו קוראים לציבור למעוך את קופסות השימורים ולסגור צנצנות במכסה לפני השלכתן לפח. חתולים רעבים וסקרנים נמשכים אל שאריות המזון בקופסאות ובצנצנות ונלכדים עם ראשם בתוכן בצורה קשה, שלעתים מסתיימת בפציעות וחתכים עמוקים או דריסות בכבישים.

אם נתקלתם בבעל חיים במצוקה, אנא אל תתעלמו ודווחו למוקד האגודה: 4553*.