להתנדב מכל הלב

במסגרת יום נתינה לקהילה, התארחו באגודה תלמידי כיתות ד מבית הספר "החשמונאים" ביפו

בית הספר היסודי "החשמונאים" ביפו מונה 277 תלמידים בכיתות א-ו, מתוכם כ-20% ערבים. דגש רב ניתן בבית הספר על תחום הדיאלוג והרב-תרבותיות, ועל רקע זה הוחלט בבית הספר להנהיג מסורת חדשה – יום נתינה לקהילה המתקיים אחת לשנה. התפיסה העומדת מאחורי פרוייקט הנתינה היא שכדי להטמיע ערך כלשהו, לא מספיק רק ללמוד עליו באופן תיאורטי או חוויתי בתוך הכיתות, אלא יש לתת לתלמידים לחוות אותו באופן מעשי.

במסגרת הפרוייקט המיוחד התנדבה כל שכבה לסייע בתחום שונה: כיתות א-ב עזרו בטיפוח פני בית הספר, שכבת כיתות ג יצאו לבתי קשישים, כיתות ה ניקו את חוף הריף ביפו, כיתות ו יצאו לפעילות בגן הילדים הסמוך לבית הספר ואילו כיתות ד הגיעו לאגודת צער בעלי חיים בישראל.

התלמידים הוציאו את הכלבים לטיול ושיחקו אתם
התלמידים הוציאו את הכלבים לטיול ושיחקו אתם

פרוייקט הנתינה החל בבית הספר בחודש ינואר עם הצגת הרעיון בפני התלמידים, וההכנה לקראת יום הנתינה כללה שיעורים ופעילויות בנושא הספציפי שבו עסקה כל שכבה. ביום הנתינה עצמו הגיעו התלמידים הנרגשים לאגודה לפעילות מיוחדת שערכה עבורם מחלקת החינוך להומאניות. הילדים ערכו סיור בבית המחסה, למדו על מצב בעלי החיים הנטושים והמשוטטים, על אימוץ אחראי ועל חשיבות עיקור וסירוס חיות המחמד. כמו כן סיירו התלמידים באורוות, שם ראו את הסוסים והחמורים שהגיעו לאגודה לאחר שסבלו מהתעללות ממושכת. לאחר הסיור הוציאו התלמידים את הכלבים לטיול ושיחקו אתם, ולסיום הכינו מודעות צבעוניות במטרה לעודד את קהל המבקרים באגודה לאמץ את הכלבים.

מודעות צבעוניות לאימוץ את הכלבים
מודעות צבעוניות לאימוץ את הכלבים

אנו מודים לבית הספר "חשמונאים" על היוזמה המבורכת ועל שיתוף הפעולה ומקווים לארח אותם באגודה גם בשנה הבאה.

לפרטים על פעילויות חינוכיות באגודה צרו עמנו קשר בטלפון 4553*.