לא הכפרה שלך

כפרה עושים בכסף ולא בדם. סיכום הפעילות ההסברתית של האגודה לעידוד המרת מנהג הכפרות במתן תרומה

בשבועות האחרונים יצאה אגודת צער בעלי חיים בישראל בקמפיין, שמטרתו עידוד הציבור להמיר את טקס הכפרות ושחיטת התרנגולים האכזרית במתן צדקה לנזקקים.

במסגרת הקמפיין העלתה האגודה את הנושא אל סדר היום הציבורי באמצעי התקשורת ועלוני מידע חולקו בבתי כנסת ובמרכזים שונים. הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת ירושלים והרב הראשי של היישוב בית אל, הצטרף לקריאת האגודה והמליץ לציבור להמיר את טקס הכפרות במתן תרומה לעניים.

שיאו של הקמפיין התרחש השבוע, כאשר פעילי האגודה ומתנדבים יצאו לשוק התקווה, חילקו את עלוני המידע, הסבירו לעוברים ולשבים על החלופה ההומאנית למנהג הפולחני, ואף הפנו את הקהל לדוכנים מיוחדים שהוקמו בשוק לצורכי פדיון כפרות בצדקה.

חשוב לציין כי מנהג הכפרות, שאינו מוגדר כמצווה, השתרש בקהילות יהודיות במאות השנים האחרונות. לצד מבצעי המנהג עלו קולות של רבנים וחכמים שונים, שהתריעו על הסכנה של גרימת צער בעלי חיים והזהירו מפני דמיון המנהג לעבודה זרה ומכשרות השחיטה.

מי שאינם יכולים להשמיע את קולם הם עשרות אלפי התרנגולים, שנשחטים מדי שנה בימים הסמוכים ליום כיפור. תרנגולים אלה מובלים לעורכי המנהג בתנאים קשים, ממתינים לסכין השוחט שעות ארוכות ללא אוכל ומים, וחלקם ממשיכים לגסוס ולפרפר גם לאחר השחיטה בייסורים גדולים עד למותם.

אנו מודים לכל התומכים והפעילים שהצטרפו לפעילות הסברתית חשובה זו ומקווים כי הטקס הפולחני והאכזרי של שחיטת תרנגולי הכפרות יחלוף במהרה מהעולם.

גמר חתימה טובה.