חילוץ כלב נוסף מהתעללות והזנחה!

צפו בסרטון של הכלב

חילצנו עוד כלב אומלל מהתעללות חמורה!

הכל התחיל מפניה למסנג'ר שלנו בפייסבוק של אגודת צער בעלי חיים בישראל.

קיבלנו דיווח עם תמונה של כלב ללא מזון בסביבתו, שאין לו מחסה ראוי ושהוא קשור בין ערמות של גרוטאות והררי זבל, חשוף לשמש, לרוחות, לסערות!

מייד העברנו פנייה דחופה למחלקה הווטרינרית של ראש העין, העתק נשלח גם למוקד משרד החקלאות יחידת הפיצו"ח.

מהמחלקה הווטרינרית נמסר שלכלב יש שבב, הוא מחוסן, שהם היו במקום, דיברו עם הבעלים וזה הבטיח להיטיב את תנאיו של הכלב.

עדכנו את המדווחים בתשובת המחלקה הווטרינרית וביקשנו שימשיכו לעקוב.

ביום שישי קיבלנו מהמדווחים תמונה של הכלב האומלל חשוף לגשם שמכה בו. אמנם היתה שם מלונה, אך לא למידותיו וגם שבורה.

הכלב קיבל מזון ושתיה על ידי המדווחים ואף סידרו לו מחסה זמני ככל שיכלו לעשות במקום. דיווחנו ישירות לחנוך ראש יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ודרשנו את התערבותו המהירה, מסרנו לו את הפרטים החדשים בדבר התעללות בכלב.

פנינו גם למוקד החירום במשרד החקלאות והם טענו שהיו במקום ולא מצאו כלב. כך עבר סופשבוע על הכלב האומלל ובמוצאי שבת קיבלנו שוב תמונה שהכלב במקום ללא שום הטבה בתנאיו וההיפך הוא הנכון, הגשם הציף את סביבתו ולא היה לו מקום נוח אחד למנוחה.

אותם המדווחים שוב הגיעו למקום והאכילו והשקו את הכלב.

הבוקר במצב חירום דחוף, היועצת המשפטית שלנו עו"ד ענבל קידר חיים, הגישה לבית משפט צו בהול, צו עשה במעמד צד אחד. נשלח העתק גם למשרד החקלאות. אנו נפעל להוציא באופן חוקי לתמיד את הכלב מידיו של בעליו המתעלל ואף לאסור עליו להחזיק כלב נוסף.

צוות מטעם האגודה נשלח אל המקום והם הזדעזעו מהתנאים הקשים מההזנחה הפושעת, מהרעב של הכלב. אנשים מתייחסים אל כלבם כאל כלי שמירה ולא מעניקים להם את הטוב ביותר על נאמנותם לבעלים!

המשכנו להפעיל לחצים על אלו האמונים על פי חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ויחידת הפיצוח הגיעה למקום והחרימה את הכלב והוא הועבר למתקן מוגן, למחסה זמני טוב יותר מהגיהנום שעבר בחייו. עכשיו כשהכלב תחת משמר ומחסה הולמים, אנו נפעל משפטית מול אותם בעלים מתעללים שהעזו להפר בגסות את חוקי צער בעלי חיים ולא היה להם כלל וכלל רצון לשפר ולהיטיב עם הכלב.

כל זה לא היה קורה בלעדיכם אנשים טובי לב שהבחנתם בסביבתכם במצוקה קשה של כלב קשור והבנתם שחייבים לפעול על מנת לחלצו.

"אנו מודים לכם על שיתוף הפעולה, על הרצון לעזור ותודה לכם על הערנות ותשומת הלב שהביאו לקטיעת שרשרת של התעללויות בכלב מסכן קשור ללא שום טיפול מינימלי" אומרת ענבל לב שהובילה את החילוץ המהיר של הכלב מטעם אגודת צער בעלי חיים בישראל.

היועצת המשפטית של אגודת צער בעלי חיים בישראל עורכת הדין ענבל קידר חיים: "במעשיו עבר הבעלים על הוראות חוק צער בעלי חיים וכן על הוראות תקנות צער בעלי חיים תנאי החזקה ובפרט על הוראות סעיפים 2 ו- 3 לתקנות המחייבות להחזיק בעל חיים בתנאים המתאימים לו, ובין היתר אוסרות להחזיק בעל חיים בתנאי אקלים החורגים מתנאי המחייה המתאימים לסוג בעל החיים, מחייבות לספק לבעה"ח מזון ייעודי מתאים ומים טריים. וכן עבר הבעלים במעשיו על הוראות סעיף 8 לתקנות המסדירות תנאים מינימאלים לקשירת בעל חיים וביניהן איסור השארת בעה"ח שהוא קשור לקולר חנק, ללא מלונה, ללא בידוד טרמי, בשטח הקטן מ-16 מ"ר, ומחסה של פחות מ- 3 מטר".

הילמה שמושקוביץ, יו"ר האגודה: "אני מודה ליחידת הפיצו"ח שהגיעו למקום והבינו את גודל הזוועה ובו במקום החרימו את הכלב והעבירו אותו לידי ווטרינר, למתקן מוגן. אני קוראת לכם חברות וחברים, גולשות וגולשים יקרים, אם נתקלתם במצוקת בעלי חיים חסרי ישע בסביבתכם, אל תעצמו עיניים, דווחו לנו באמצעות המוקד 4553* ניתן לפנות גם למייל הזה

אנו נשתדל לפעול כמיטב יכולתנו ועל פי החוק על מנת למנוע צער וסבל מבעלי חיים חסרי ישע שקולם לא נשמע!