ויגור חתול עם כלב

מגדלים כלב ורוצים לאמץ חתול, או להיפך? קבלו טיפים חשובים לגידול חתול וכלב בבית אחד

מאת נעמה רולניק, יועצת אימוצים באגודה ומאלפת כלבים

 

כלבים רבים נהנים לרדוף אחרי חתולים ברחוב. הם מונעים בעיקר על ידי יצר ציד חזק, אבל כשהם מגיעים לחתול המשחק נגמר. הכלבה שלי, למשל, אוהבת לגרום לכל החתולים לעלות על העץ ואחרי שהמשימה שלה בוצעה היא חוזרת מסופקת ומאושרת הביתה. זה לא מונע ממנה לגדול בבית עם עוד שני חתולים ולחיות איתם לגמרי בשלום.

במידה ואתם שוקלים להכניס הביתה חתול, חשוב לדעת אם הכלב שלכם רק נהנה מיצר הציד, אולי בכלל אדיש לחתולים, או במקרה הגרוע יותר – תוקפני לחתולים, דבר אשר יאלץ אתכם לוותר על האימוץ. במידה והכלב שלכם אדיש לחתולים או חברותי עם התלהבות קלה שניתנת לשליטה אז אפשר להכניס חתול הביתה.

בסיטואציה כזאת מומלץ להביא הביתה גור חתולים כדי שהוא ילמד לחיות ולקבל את הכלב כחלק בלתי נפרד מהבית, וחשוב מזה – כדי להגן על הכלב. חתול בוגר שנכנס לבית חדש ונמצא במצב של סטרס יכול להוציא את כל האגרסיות שלו על הכלב ולגרום לו לנזק, כשהבעייתי שבהם הוא שריטה בעיניי הכלב. במידה ואתם בכל זאת רוצים לאמץ חתול בוגר מומלץ לקחת חתול שגדל עם כלבים או חתול מגזע רגוע ואדיש יותר כמו חתול פרסי או בריטי.

אם אתם מגדלים חתול והחלטתם שאתם מוכנים לצרף כלב, כדאי להתחשב בגיל החתול. אם מדובר בחתול בן 10 שנים שמעולם לא ראה כלב והוא חתול חששן, סביר להניח שייקח לו המון זמן להתרגל אם בכלל. המצב האידיאלי הוא כשמדובר בחתול גור שעדיין פתוח ויכול לקבל שינויים ולהתרגל לכלב, אבל אם מדובר בחתול בוגר אז יש שתי אופציות אופטימליות להתאמה: האחת היא לאמץ כלב בוגר שגדל עם חתולים או כלב בוגר שאדיש לחתולים. אופציה זו מתאימה בעיקר לאנשים שלא יכולים לקחת על עצמם התחייבות לגדל גור כלבים. האופציה השנייה היא אימוץ גור כלבים. אמנם גור הוא הרבה יותר אנרגטי, דבר שעלול להכניס את החתול לסטרס, אבל מצד שני הכלבלב ילמד לקבל את החתול ולחיות אתו בשלום.

חשוב להבין שבכל מקרה של אימוץ יש זמן הסתגלות שבו לא מומלץ להשאיר את הכלב והחתול באותו אזור ללא השגחה. אם הכנסתם כלב הביתה, מומלץ לתחום אותו לאזור אחד כשהחתול יכול להסתובב חופשי בכל שאר חלקי הבית, ולעשות הפוך אם הבאתם חתול לבית עם כלב. האינטראקציה ביניהם חייבת להיות מבוקרת, ומומלץ אפילו להשאיר את הכלב עם חגורה בקרבת החתול על מנת להיות מסוגלים לתקן אותו במהירות.