התעללות קשה בשני כלבי אמסטף

שני כלבי אמסטף ננטשו באגודה, כשהם נפוחים, כואבים, משותקים ומלאים בפצעים ובנשיכות, כנראה כתוצאה מקרבות כלבים

בשעות הערב המאוחרות של יום ב' (27 באוגוסט 2007) הגיע לאגודה בחור צעיר, כשבידיו שני כלבי אמסטף – זכר ונקבה. הבחור הצהיר כי הוא מצא את הכלבים ביפו וחתם בשם, שהתברר מאוחר יותר כשם בדוי. כבר ממבט ראשון ניתן היה לראות כי הכלבים נמצאים במצב קשה. הם לא יכלו לעמוד על רגליהם, נאנקו מכאבים וגופם הנפוח היה מכוסה בפצעים. הם הועברו למרפאה הווטרינרית, והצוות החל בטיפול על מנת להקל על כאבם.

יש לציין כי על פי החוק, כלבי האמסטף מוגדרים כמסוכנים ובעליהם מחויבים לסרס את הזכרים. האמסטף הזכר לא היה מסורס ובניגוד לחוק לא נשא שבב אלקטרוני. על גופה של הנקבה נמצא שבב, שבאמצעותו הגענו אל בעליה הרשומים במרכז הארצי – אדם המציג את עצמו כמציל אמסטפים ופיטבולים מהמתות חסד בעמותות השונות.

אותו אדם טען בתחילה כי הכלבים אינם שייכים לו וכי הכלבה נמסרה על ידו לפני מספר שנים לאדם שפרטיו אינם זכורים לו. אך כאן לא תמה מסכת השקרים; התברר לנו כי אותו אדם הביא את הכלבה לטיפול במרפאה וטרינרית בתל אביב לפני מספר חודשים, למרות שלטענתו הכלבה כבר לא היתה ברשותו באותו זמן. לבסוף הודה הבחור כי הוא זה שהביא את הכלבים לאגודה בלילה וזייף חתימה בטופס הוויתור, כל זאת מכיוון שלא היה לו כסף לטפל בהם. לטענתו, הוא יצא מביתו באותו ערב ועזב את להקת הפיטבולים-אמסטפים שלו לבד. מריבה אלימה שפרצה בקרב הכלבים הביאה לתוצאה הקשה שאליה נחשפנו.

אמסטף עם סימני נשיכות ישנים וחדשים שנגרמו כתוצאה מקרבות
אמסטף עם סימני נשיכות ישנים וחדשים שנגרמו כתוצאה מקרבות

וטרינרית האגודה בדקה את שני הכלבים והעלתה את הממצאים הבאים: אצל הכלבה נגרמה טראומה קשה לעמוד שדרה, שבעקבותיה הפכו הגפיים האחוריות למשותקות. בנוסף לכך הגפיים האחוריות היו מלאות בבצקות והגוף כולו סבל מפצעים טריים וישנים ומצלקות בעקבות קרבות חוזרים. הכלבה הגיעה מיובשת ונדף ממנה ריח חריף של נמק. נראה כי היא סבלה מספר ימים, בהם לא הוענק לה טיפול רפואי הולם. אצל האמסטף נתגלו סימני נשיכות ישנים וחדשים, שנגרמו ככל הנראה כתוצאה מקרבות. גם הוא הגיע משותק, ללא יכולת לעמוד על רגליו. הוא סבל מדימום אנאלי, דבר המצביע בדרך כלל על פגיעה באיברים פנימיים. הכלב הגיע מיובש, במצב רפואי ירוד ביותר, ונראה שאף הוא לא קיבל טיפול ראוי. הווטרינרית החליטה לשים קץ לייסורים הרבים של שני הכלבים והרדימה אותם.

המקרה הקשה הועבר לחקירת המשטרה, ואנו מקווים כי האשמים בהתעללות הקשה יימצאו ויתנו את דין על מעשיהם.