הכלב – חברו הטוב של האדם

ספר חדש לילדים, שבמרכזו אימוץ כלב על ידי ילד ומשפחתו במהלך החופש הגדול

בעמותות בעלי החיים מכירים היטב את התופעה, שבמסגרתה במהלך חופשת הקיץ משפחות רבות מאמצות כלבים וחתולים, ועם החזרה לשגרה בספטמבר חלקן מחזירות את בעלי החיים מסיבות שונות.

אימוץ כלב בחופש הגדול עומד במרכזו של ספר חדש לילדים מאת יפית בללי, "הכלב – חברו הטוב של האדם", המביא את סיפורו של פלג, ילד בן שש העומד להתחיל את לימודיו בבית הספר. כמו בכל שנה בחופש הגדול, פלג מקבל מתנה מהוריו. בשנה שעברה קיבל פלג אופניים, וכולם התלהבו כשלמד לרכוב בלי גלגלי עזר. השנה, לקראת עלייתו לכיתה א, פלג והוריו מגיעים לעמותת צער בעלי חיים ומאמצים כלבלב קטן וחמוד.

בשפה קולחת מביאה בללי סיפור מיוחד, בו שזורות חוויותיו של פלג, המשותפות לילדים רבים בגילו: ההתרגשות לקראת העלייה לכיתה א, היום הראשון בבית הספר, והקושי להיכנס למסגרת חדשה שבה הוא אינו מכיר אף ילד. מי שמלווה את פלג ועוזר לו הוא חברו הנאמן, הכלב שוקובוי, אשר באמצעותו לומד פלג שיעור על חברות אמת, אהבה שאינה תלויה בדבר והאחריות שבגידול בעל חיים.

זהו ספרה הראשון של יפית בללי, היוצא בהוצאת ספרי צמרת, אשר נכתב בהשראת הקשר המיוחד שנרקם בין אחיה הצעיר והכלב נאג'י שאומץ על ידי משפחתם. לאיורים המרהיבים המלווים את הספר אחראי המאייר דניאל ווליך, ובספר אף מופיע קוד שסריקתו מובילה לאפליקציה להאזנה לסיפור.

עטיפת הספר
עטיפת הספר

במסגרת שיתוף פעולה בין מחברת הספר לאגודת צער בעלי חיים בישראל, חלק מהכנסות הספר ייתרמו לעמותה. לדברי אנשי האגודה, עבור ילדים רבים חיית המחמד המשפחתית היא החבר הטוב ביותר, בן לוויה שמעניק אהבה אינסופית ועוזר לילד לפתח אחריות, מיומנויות חברתיות, ביטחון עצמי, רגישות לזולת ויכולת קבלה ונתינה רגשית. אולם לצד היתרונות הרבים, יש לקחת בחשבון גם דברים נוספים: האחריות והמחויבות, הוצאת הכלב לטיולים, נזקים שעלולים להיגרם בתקופת ההסתגלות, ההוצאה הכספית והזמן הנדרש לכל אלה.

באגודת צער בעלי חיים בישראל מבקשים להדגיש כי על מנת שהאימוץ יהיו מוצלח ויאריך ימים, וכדי שכל הצדדים אכן ייתרמו ממנו, על ההורים לגלות אחריות, לאמץ מתוך החלטה מודעת ולא מהתלהבות רגעית או מרצון לספק את רצון הילדים, ולחשוב היטב באם יוכלו להעניק לבעל החיים את כל צרכיו למשך כל חייו.