הנבחרים שבאמת דואגים לבעלי החיים

האגודה מבקשת לחייב את הממשלה להפנות כספים לטיפול בבעיית ההתרבות של בעלי חיים משוטטים ללא בעלים

כולנו מודעים ומתלוננים כנגד התעלמות הרשויות מבעיית ההמלטות ההמוניות של חתולים וכלבים, המביאות בעלי חיים אלה למצב של חיים קצרים המלאים סבל ואומללות, בעיקר כי אין מספיק אנשים שמוכנים לאמץ חיות אלה.

אנחנו גילינו כי דווקא בכנסת ובממשלה יש כמה אנשים שכן חושבים על זכויות בעלי החיים בישראל. בשבוע שעבר עברה בקריאה טרומית הצעת החוק של חברי הכנסת רונית תירוש (קדימה) וגלעד ארדן (ליכוד). הצעת החוק נקראת צער בעלי חיים (הגנה על בעלי חיים) (תיקון – צמצום ההתרבות של בעלי חיים משוטטים למניעת ההתעללות בהם), התשס"ח– 2008.

מטרת ההצעה היא לחייב את הממשלה להפנות כספים לטיפול בבעיית ההתרבות של בעלי חיים משוטטים ללא בעלים. המשרד שיהיה אחראי על הפעילות יהיה משרד החקלאות, שהעומדים בראשו שר החקלאות מר שלום שמחון, מנכ"ל המשרד הגב' יעל שאלתיאלי וכן ד"ר דגנית בן דוב הממונה על חוק צער בעלי חיים, אשר תמכו וסייעו בקידום הצעת החוק.

אגודת צער בעלי חיים בישראל זועקת כבר שנים רבות כנגד התעלמותה של המדינה מההתרבות הבלתי מבוקרת של בעלי חיים מבויתים שאין להם בעלים. תוצאותיה של התרבות זאת הן קשות: בעלי חיים רבים, שאין להם בעלים, מסתובבים ברחובות רעבים מרבית חייהם, נדבקים ומדביקים זה את זה במחלות נוראיות, בייחוד בדלקות, שמותירות אותם עיוורים וכך הם נותרים חסרי יכולת למצוא מזון או להגן על עצמם מפני מכוניות, טורפים ומתעללים.

חתול ביתי חי כ-20 שנה, בעוד חתול רחוב חי רק שלוש שנים. כלב ישרוד כשלושה חודשים ברחוב עד שימות מרעב, מפגיעת מכונית או מהתעללות. התרבות בלתי מבוקרת זאת מסכנת אף את בני האדם משום שחתולים חודרים למקומות רגישים כמו חדרי ניתוח, מקררי מזון או מטוסים.

הצעת החוק באה לתת פיתרון לבעיה הקשה ולחייב את המדינה להתייחס גם לאזרחיה ההולכים על ארבע.