החיים החדשים של סורא

הכלב סורא, שהגיע לאגודה במצב קריטי ועבר שיקום ארוך במרפאה הווטרינרית, מצא בית חם ואוהב

נתחיל בבשורות הטובות: לאחר שהגיע אלינו במצב קריטי, כשחייו תלויים על חוט השערה, ובתום שלושה חודשים של שיקום, גור הכלבים המתוק סורא מצא בית מאמץ והוא מתחיל חיים חדשים בסביבה מחבקת ותומכת.

סיפורו של סורא התחיל באמצע חודש פברואר, בהיותו בן ארבעה חודשים, כאשר הוא נמצא על ידי עוברי אורח בתל אביב כשראשו נפוח, פצוע ומדמם. הוא הובא אל האגודה, הובהל למרפאה הווטרינרית, ולאחר ניקוי האזור גילו הווטרינרים כי בראשו חמישה חורים מזוהמים ומודלקים, שככל הנראה נגרמו מנשיכות של כלב. בנוסף הוא סבל מפצעים באזור הצוואר וקרציות רבות התגלו על גופו. סורא נכנס מיד לחדר הניתוחים לצורך ניקוי וחיטוי הפצעים, ובמהלך הניתוח הוחדר לראשו נקז במטרה לנקז את כמות המוגלה הגדולה שהצטברה ולהפחית את הסבל והכאבים. בימים הבאים נשאר סורא במרפאה תחת השגחה רפואית ולאחר שהראה סימני התאוששות, הנוזלים נוקזו והנפיחות ירדה, הנקז הוצא מראשו.

צוות האגודה, שהתאהב מיד בגור המקסים, נרתם לסייע לסורא ולטפל בו במסירות, ויועצת האימוצים שלנו, גל בבא, העניקה לו את שמו המיוחד, שפירוש "שמיים" ביפנית. סורא, שהמשיך לקבל טיפול אנטיביוטי, זכה להמון חום ואהבה, קיבל אוכל מזין מיוחד, והתיאבון והמרץ ששבו אליו במהרה היוו סימנים כי הוא נמצא בדרך הנכונה להחלמה מלאה. לא רק הצוות התאהב בסורא; גם הכלבים התחברו אליו במהירות הודות לאופיו החברותי, וביניהם חני, כלבה נוספת שטופלה במרפאה, הכלבים של צוות העובדים שהשתעשעו עמו במשרד, ובהמשך גם שאר הכלבים באגודה שצרפו אותו למשחקיהם בחצר.

בזמן שהפצעים בראשו של סורא החלו להחלים והצלקות נעלמו לאט לאט, הוא החל לקבל טיפול בן שלושה שבועות נגד קדחת הקרציות, ולאחר המתנה לצורך התחזקות המערכת החיסונית הוא היה מוכן להתחיל לקבל את חיסוני המשושה הדרושים. בהמשך הוא גם עבר סירוס, קיבל שבב אלקטרוני ועם החלמתו המלאה הוא הועבר למחלקת הכלבים המועמדים לאימוץ.

סורא בן חצי שנה ועדיין גדל מיום ליום
סורא בן חצי שנה ועדיין גדל מיום ליום

בשל כפות רגליו הגדולות, כבר עם הגעתו לאגודה היה ברור לכולם כי סורא יגדל להיות כלב גדול מאוד. במהלך החודשים בהם שהה סורא קרוב לכל הצוות, הוא נהפך לבן בית ולחלק בלתי נפרד ממשפחת צער בעלי חיים, ומיום ליום ניתן היה לראות כיצד הוא משתנה, גופו גדל ומתארך ואופיו מתעצב. הוא זכה לפינוקים וכולם שמחו לראות כי למרות הסבל הרב שעבר, הכאבים מהם סבל והתקופה הארוכה בה היה תחת טיפול רפואי, הוא עדיין שמר על שמחת חיים מדבקת והעניק המון אהבה בחזרה.

סורא עם משפחתו החדשה
סורא עם משפחתו החדשה

סיפורו של סורא ועדכונים על מצבו, שפורסמו בעמוד הפייסבוק של האגודה, הגיעו גם לעיניהם של בני משפחת גמבורג ממושב צופים ונגעו ללבם. בני המשפחה, המגדלים שני כלבים וחתול, הגיעו לאגודה והחליטו לאמץ את סורא ולהעניק לו בית חם. כל צוות האגודה התקשה להיפרד מסורא, אך הידיעה כי מסע הסבל הארוך של סורא הסתיים בסוף טוב מילאה את הלבבות בשמחה גדולה וכולנו מאחלים לו ולמשפחתו החדשה שנים ארוכות ונפלאות ביחד.

סורא בביתו החדש. התמונה באדיבות משפחת גמבורג
סורא בביתו החדש. התמונה באדיבות משפחת גמבורג