הושק לוח האגודה לשנת תשע"ג

לוח השנה המהודר של האגודה מעלה על נס את הקשר המיוחד שבין בני גיל הזהב לחיות מחמד. הדוגמנים - בני הגיל השלישי המגדלים כלבים וחתולים נטושים שאומצו באגודה

תרצה לוי וכלבתה האהובה לאקי, טובה צבר ולוקו בעל תספורת האריה, ואווה וג'ורג' קומלוש, המחבקים את הטריירית החיננית פיפי, הם חלק מ"נערי ונערות החודש", שצילומיהם מעטרים את לוח השנה החדש של אגודת צער בעלי חיים בישראל. לוח השנה המסורתי של האגודה יוצא מדי שנה ומוקדש בכל פעם לנושא אחר הקשור לרווחת בעלי החיים בישראל. הדוגמנים ההולכים על שתיים הם בני הגיל השלישי, אשר פתחו את ליבם לחבר חדש לחיים. ההולכים על ארבע הם כלבים וחתולים אסופיים, יוצאי אגודת צער בעלי חיים בישראל, שמצאו אצל האנשים הללו אהבה, בית חם ויד מלטפת.

שער לוח השנה
שער לוח השנה

לדברי הילמה שמושקוביץ, יו"ר אגודת צער בעלי חיים בישראל: "לאגודה, המציינת למעלה מ-85 שנות פעילות, קשרים חמים עם פנסיונרים רבים; חלקם, כמו המצולמים ללוח השנה, אימצו באגודה בעלי חיים ומעת לעת הם מגיעים למרפאת האגודה לצורך מתן חיסונים וטיפולים, אחרים מתנדבים בתחומים שונים ותורמים מזמנם ומהידע שלהם לטובת בעלי החיים, ורבים נוספים לוקחים חלק בפעילויות המיוחדות שמעבירה מחלקת החינוך להומאניות של האגודה בבתי אבות, במועדוני יום ובבתי דיור מוגן".

לוח השנה המהודר, שהופק בסיוע אקסלנס נשואה – בית השקעות, י. חזנולד – סוכנות לביטוח, בנק מרכנתיל דיסקונט והגברת אליס נאומוב-רבן, יישלח לכל המרימים תרומה גבוהה מ-40 ₪ עד לגמר המלאי, באמצעות אתר האגודה או בטלפון (50 ₪ עבור משלוח הלוח לחו"ל).

מחקרים רבים שבדקו את ההשלכות של גידול חיית מחמד בקרב בני הגיל השלישי או הימצאות בקרבתם, הצביעו, בין השאר, על בריאות פיסית ונפשית טובה יותר, הפגת הבדידות, תחושות אופטימיות וערך עצמי גבוה, עידוד פעילות פיסית ויצירת קשרים חברתיים, ובאופן כללי – שיפור איכות החיים. מחקר שנערך באוסטרליה, הראה שבמעבר לדיור מוגן, יש חשיבות גדולה במיוחד לנוכחות חיית מחמד, בשיפור הרווחה הנפשית וביכולת ההסתגלות החברתית של הדייר החדש. כלבים שאולפו לכך, יכולים גם לסייע לקשישים מוגבלים בתרגילי פיזיותרפיה. בני הגיל השלישי יכולים להרוויח מקשר עם בעלי חיים, גם אם אינם מגדלים אותם בעצמם ופוגשים בהם בגינה השכונתית, אצל מכרים או בפעילויות מאורגנות שונות.
מכל אלה ברור מדוע חשוב להעלות נושא זה למודעות הציבור, לעודד קשישים המעוניינים בכך לגדל חיית מחמד או להימצא בסביבת בעלי חיים, לסייע להם בעת הצורך בטיפול בבעל החיים, ולעודד בתי אבות לתת לדיירים את האפשרות להחזיק ברשותם חיית מחמד.

לצפייה בלוח שנה לחצו כאן.

מתוך לוח הנשה - עופר ירושלמי וג'ונס
מתוך לוח השנה – עופר ירושלמי וג'ונס