הגוזלים של בני יהודה ניצלו

הודות לערנות של תושב שכונת התקווה בתל אביב, ניצלו שלושה גוזלי תנשמת שנמצאו על הקרקע ליד מגרשה של קבוצת בני יהודה בלב השכונה

אל מרפאת האגודה הובאו שלושה גוזלי תנשמת, שנמצאו על ידי תושב שכונת התקווה בתל אביב ליד מגרשה של קבוצת בני יהודה. הגוזלים הגיעו במצב של יובש ותשישות, קיבלו טיפול ראשוני והובלו אל רשות שמורות הטבע והגנים להמשך טיפול ושיקום.

לדברי וטרינרית האגודה ד"ר איה פרי, "אילולא אותו תושב היה מביא אותם אל האגודה, תוך שעות ספורות הם היו מוצאים את מותם מהתייבשות ורעב או היו נטרפים על ידי חתול משוטט".

הגוזלים הגיעו במצב של יובש ותשישות
הגוזלים הגיעו במצב של יובש ותשישות

התנשמת היא אחת מדורסי הלילה השכיחות באזורנו, אך עד לא מזמן היה זה נדיר למצוא אותן במרכזי הערים. הסיבה שלאחרונה כן אפשר למצוא אותן שם, היא בשל תוכנית מיגור החולדות והעכברים בדרכים ביולוגיות והפסקת הדברתם על ידי חומרים כימיים המזיקים לסביבה. בתקופת הקינון תנשמת בודדה יכולה לצוד כאלפיים מכרסמים.

לכבוד שנת ה-60 למדינה, החליטה החברה להגנת הטבע כי הגיע הזמן שגם לישראל תהיה ציפור לאומית בדומה לארה"ב, ניו זילנד ואנגליה. תהליך הבחירה של הציפור הלאומית נועד להפנות את תשומת הלב הציבורית למצבה של המערכת הטבעית בישראל בכלל ולמצבן של הציפורים בפרט. שמירה על ציפורים ובתי הגידול שלהן הינה אחת מהמשימות הלאומיות החשובות לרגל חגיגות השישים, מאחר והן מהוות חלק בלתי נפרד מפניה העתידיות של ישראל. התנשמת מתמודדת בתחרות הציפור הלאומית והגיעה למקום מכובד בעשירייה הראשונה.

האגודה מזכירה כי מעבר להצבעות עבור הציפורים חשוב גם לשמור ולהגן עליהן. לכן, אם נתקלתם בציפור או בבעל חיים אחר במצוקה אל תתעלמו ודווחו לגורמים המתאימים או למוקד האגודה.