גם הם זקוקים לשיננית

לכלב יש ריח רע מהפה או דימום מתמשך בחניכיים? החתול מתקשה ללעוס את האוכל היבש? אלו חלק מהסימנים לבעיות שיניים וחניכיים, המצריכים בדיקה של וטרינר

חיוך צחור הוא חלק מכרטיס הביקור שלנו, בני האדם. אנו משקיעים לא מעט מאמצים, זמן וכסף בניקוי השיניים, יישורן ושמירה על צבען הלבן אצל רופא השיניים, האורתודנט והשיננית. הכלבים והחתולים אולי לא מחייכים ואינם מתבקשים לומר cheese כאשר אנו מצלמים אותם, אולם טיפול מניעתי ושמירה על היגיינת הפה שלהם חשובים מאוד ויכולים למנוע עקירות שיניים, סבל וכאבים מיותרים.

בעיות שיניים וחניכיים אצל כלבים וחתולים
בעיות שיניים וחניכיים שכיחות מאוד בקרב כלבים וחתולים, ולכן חשוב לעקוב באופן רבוע אחר מצב הפה של חיית המחמד. שאריות המזון שהכלבים והחתולים אוכלים נשארות על השיניים וגורמות להצטברות של חיידקים (פלאק) ושל אבן שן. האבן, המתרכזת קרוב לחניכיים, גורמת בתחילה לדלקת חניכיים קלה ולריח לא נעים מהפה, ובהמשך לדלקת חניכיים קשה. דלקות אלה מביאות לדימומים ולכאבים עד כדי כך שחיית המחמד מרבה לגרד את אזור הפה, מתקשה ללעוס את המזון ולעתים מפסיקה לאכול ומתחילה לאבד ממשקלה. במצבים חמורים בהם מתפתחת דלקת קשה, השיניים יכולות להתנדנד ועלולה להיווצר נסיגה של החניכיים, חשיפה של השורשים וריקבון, עד שלא נותר אלא לעקור את השן. בנוסף לאיבוד השיניים קיים סיכון נוסף: החיידקים עלולים למצוא את דרכם למחזור הדם, להגיע ללב ולאיברים אחרים ולגרום לכלב או לחתול לדלקות.

חשוב לדעת
באופן כללי, כלבים וחתולים מתחילים לסבול מבעיות דנטליות מגיל ארבע שנים, כאשר לכלבים מגזעים קטנים נטייה גבוהה יותר להצטברות אבן שן. בנוסף, חיות מחמד האוכלות מזון רטוב ואוכל ביתי סובלות יותר מבעיות שיניים וחניכיים כאשר באוכל יבש איכותי נמצאים חומרים המסייעים למניעת הצטברות אבן שן.

אז מה עושים?
הווטרינרים במרפאה של אגודת צער בעלי חיים בישראל ממליצים להקפיד כי בכל ביקור אצל הווטרינר תתבצע גם בדיקת שיניים, חניכיים וחלל הפה של חיית המחמד ולפעול על פי הצורך.

על מנת לשמור על היגיינת הפה של הכלבים והחתולים וכדי לא להגיע למצבים דנטליים בלתי הפיכים, מומלץ לבצע טיפול מניעתי שוטף: צחצוח השיניים פעמיים-שלוש בשבוע באמצעות מברשת ומשחת שיניים מיוחדות. ניתן להשתמש במברשת שיניים בצורת אצבעון, בג'ל המסייע למניעת הצטברות אבן שן ובמי פה (אותם ניתן להוסיף למי השתייה). אין צורך לשטוף את הפה לאחר הצחצוח.

במרפאה הווטרינרית של האגודה בתל אביב מבצעים ניקוי שיניים לכלבים ולחתולים. הניקוי מתבצע תחת הרדמה ובמהלכו מסירים את אבן השן באמצעות מכשור מיוחד. במידה ויש צורך, במהלך הטיפול הווטרינרים יעקרו שיניים ולעתים יתנו טיפול אנטיביוטי. לאחר כמה שעות התאוששות תחת השגחה וטרינרית, בעל החיים משוחרר לביתו ובמידת הצורך בעליו יקבלו המלצות להמשך טיפול או מעקב מידי הווטרינרים.

לפרטים על ניקוי שיניים ולקביעת תור במרפאה הווטרינרית של האגודה אנא התקשרו: 4553*.