בדרך לעתיד טוב יותר

באגודת צער בעלי חיים בישראל, פועלת מזה שנים רבות מחלקה לחינוך הומאני

"שלום ואחווה הם בסיס חזק למניעת צער מבעלי חיים ובני אדם וככל שנשקיע יותר בחינוך אנו בדרך לעתיד טוב יותר" כך לדברי הילמה שמושקוביץ, יו"ר האגודה.

בשבוע שעבר הגיעו תלמידי כיתות ו' מבית הספר סאלם שבקלנסואה, למספר ביקורים בבית המחסה של אגודת צער בעלי חיים בישראל הממוקם ברחוב הרצל 159 בת"א, במסגרת פרויקט חינוכי בית ספרי "שלום לחיות" הממומן לטובת בתי הספר ע"י משרד החינוך.

בתחילתה של הפעילות מכירים התלמידים את מגוון בעלי החיים החוסים בבית המחסה הגדול בארץ ובליווי מדריכים מתנדבים מטעם האגודה מסיירים התלמידים בסביבת המחייה של בעלי החיים, לומדים על התזונה שלהם, על תנאי חייהם במקום, על המבנה חברתי, מנגנון גופם ועוד.

לאחר מכן מוצגים בפני התלמידים בעיות שונות בקבוצות אוכלוסיית בעלי חיים עליהן למדו ובעזרת הכלים שקיבלו התלמידים הם יעלו רעיונות ואף יקדמו פתרונות למצוקות בעלי החיים בסביבתם.

תוכניות החינוך באגודה הן נעימות וחווייתית לתלמידי בתי הספר והן פותחו על ידי מחלקת החינוך להומאניות באגודה. בתוכניות אנו עוסקים בקבלת האחר דרך התמקדות ביחסים בין בעלי החיים לאדם.

המטרה החשובה שלנו היא חיזוק לערכים הומאניים של סובלנות, חמלה, אהבת בעלי חיים דרך קבלתם כבעלי זהות, בעלי צרכים והבנה כיצד עלינו לדאוג לרווחתם.אנחנו מאמינים בחינוך להומניות ולכן אנחנו כאן.

אנחנו רוצים לחנך את הדור הצעיר לאהבת החי ולקבלת האחר וזו גם הזדמנות לתת לתלמידים להיחשף לטבע, לכלבים ולחתולים, שיחושו וירגישו את הרגשות באמת.

התלמידים לומדים כאן ומיישמים את מה שלמדו בקהילה שלהם, כל אחד בסביבה שלו. בכל ימות השנה מחלקת החינוך באגודה פועלת בתוך מסגרות בתי הספר, גני הילדים, תנועות הנוער וכן מארחת את התלמידים והקבוצות השונות בבית האגודה עם מגוון פעילויות.

אם גם אתם רוצים לרתום את ההורים, המורים, חבריכם לכיתה למען קידום רווחה לבעלי חיים נטושים, צוות המחלקה לחינוך הומאני ישמח לארח אתכם או להתארח בסביבתכם.

מייל מחלקת חינוך: spcaisraeleducation@gmail.com חינוך הוא אחד הכללים החשובים ביותר לעתיד טוב יותר, לחברה בריאה והומאנית, לשם כך אנו זקוקים לתרומות שלכם על מנת להמשיך ולפתח תוכניות חינוך ולקדם חינוך להומאניות לכלל ילדי ישראל.

אנא תרמו ברוחב לב 🙏

לתרומה מהירה באתר שלנו לחצו כאן

לתרומה ב-ביט: 054-8789980