אימוץ כלבים – 5 דברים שכדאי לדעת

חושבים לאמץ כלב למשפחה? לפני שאתם מקבלים את ההחלטה החשובה הזו – לפניכם חמישה דברים שכדאי שתדעו על אימוץ כלבים

צירופו של כלב למשפחה הוא צעד שיכול להוסיף הרבה מאוד שמחה ולשפר את איכות החיים שלכם. עם זאת, בהחלט לא מדובר בהחלטה שניתן לקבל בפזיזות. לפני שאתם מקבלים את ההחלטה ומבצעים אותה בפועל, הנה כמה דברים שחשוב לדעת על אימוץ כלבים:

1. אימוץ כלבים כרוך ביתרונות רבים:
מחקרים שונים הוכיחו כי גידול כלב מסייע למאמצים ביתרונות רבים. הוא מאפשר לנהל חיים רגועים ואף בריאים יותר, ועל פי המחקרים גם חיים ארוכים יותר. מחקרים מצאו כי גידול בעלי חיים אף תורם להתפתחות מערכת החיסון של ילדים.

2. אימוץ כלבים – אחריות רבה:
עם זאת, חשוב לקחת בחשבון, שגידולו של כלב הוא צעד שכרוך בנטילת אחריות רבה. לפני שאתם מבצעים אימוץ כלבים, אתם חייבים להבין שמדובר בצירוף של חבר של ממש למשפחה, המצריך השקעה של זמן וגם הוצאה כספית.

3. אימוץ כלבים – כדאי לתכנן מראש:
אימוץ כלבים אינו דבר שאפשר לבצע סתם כך מבלי לחשוב עליו מראש. לפני שמבצעים אימוץ כלבים, או אימוץ כלב יחיד, יש לבדוק האם אתם מוכנים, כמשפחה או כיחידים, לאחריות הכרוכה בגידול כלב – מי יוציא את הכלב לטיולים לצורך הוצאת מרץ וצרכים? האם אתם מוכנים לחנך גור שאינו מחונך לצרכים? איזה כלב מתאים לכם – בוגר ורגוע או צעיר ונמרץ? גדול או קטן? האם אתם יכולים לעמוד בהוצאה הכלכלית הנלווית לקניית מזון ולטיפולים הרפואיים שכלב דורש? את כל אלו כדאי לקחת בחשבון לפני שמבצעים אימוץ כלבים.

4. אימוץ כלבים – המדריך המלא:
כדי להקל עליכם לקבל את ההחלטה ולהבין את המשמעות, הכנו עבורכם באתר מדריך מפורט שמסייע לכל מי שמתעניין בתהליך אימוץ כלבים, ויעזור לכם להבין כיצד יש לבחור את הכלב, כיצד להכין את הבית, מה קורה ביום האימוץ עצמו, מה מתרחש בימים הראשונים שבהם אתם לוקחים את הכלב הביתה, כיצד יש לשמור על בריאות הכלב, מה הם החוקים בישראל בנוגע לגידול כלבים, מה לעשות אם הכלב חלילה הולך לאיבוד, ועוד שאלות רבות. 

5. אימוץ כלבים באגודת צער בעלי חיים בישראל:
אימוץ כלבים באגודת צער בעלי חיים בישראל, מתבצע בתהליך שאנו מכנים "אימוץ אחראי", שבמהלכו יועץ אימוצים מנוסה ילווה אתכם ויעזור לכם למצוא את הכלב המתאים לכם ביותר. לתהליך זה יש לבוא בהרכב משפחתי מלא. אימוץ כלבים באגודה מתבצע בימים א'-ה' משמונה בבוקר ועד לשעת השקיעה (יש לבצע את האימוץ בשעות האור כדי לטייל בחצר עם הכלב), בימי שישי בשעות 8:00-13:00, ובימי שבת בשעות 11:00-13:00. אם אתם רוצים לקבל מידע נוסף על אימוץ כלבים אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 4553* ואנו נשמח לסייע לכם.

מתעניינים בהליך של אימוץ כלבים? בואו לראות אילו כלבים מועמדים כעת לאימוץ בעמוד האימוצים באתר או באגודה שלנו ברחוב הרצל 159 בתל אביב.