מתכונים מזינים לכלבים ולחתולים

אגודת צער בעלי חיים בישראל גאה להציג חוברת מתכונים מיוחדת עם מנות בריאות ומזינות המיועדות לכלבים ולחתולים

צילום: vipdesign

 

בראוניז עסיסיים, עוגיות דלעת נימוחות, אזני המן במילוי בננה וחמאת בוטנים ותבשיל טבעוני מזין – לא מדובר במתכונים מסובכים המיועדים לחובבי הקונדיטוריה והבישול, אלא במנות מזינות ובריאות לחתולים ולכלבים, המופיעות בחוברת מתכונים חדשה שהוציאה אגודת צער בעלי חיים בישראל בשיתוף התזונאית לחיות מחמד סיון זילבר.

בחוברת נמצאים מתכונים בריאים לכלבים ולחתולים שפיתחה זילבר – כולם עשויים מרכיבים איכותיים, עשירים בחומרי הזנה וכמובן טעימים. כל המתכונים פשוטים וקלים להכנה, וכדי לחסוך זמן במטבח ניתן להכין בכל פעם כמות גדולה יותר, להקפיא את המזון ולהפשירו בעת הצורך. לצד המתכונים מופיעים בחוברת כללים להאכלה נכונה וטיפים הקשורים לתזונה של חברינו הטובים על ארבע.

לדברי סיון זילבר, "ארוחות טובות ומזינות הן הבסיס לחיוניות ולבריאות של חיית המחמד. הפתרון הפשוט הוא אספקה של מזון יבש (שקיים ברמות איכות שונות), אך בשנים האחרונות יותר ויותר בעלי כלבים וחתולים, שמבינים את חשיבות איכות המזון והתאמתו לבעל החיים, מעדיפים להכין עבור חיות המחמד שלהם מזון טרי במטבח הביתי במקום להשתמש במזון היבש המתועש. המזון הביתי עשוי מרכיבים אמיתיים, כגון עוף, דגנים, ירקות ופירות, וממש כמו אצלנו, בני האדם, היתרון הגדול הוא שיש לנו שליטה מלאה על הרכיבים הנכנסים לתפריט, וכך ניתן לספק לכלב או לחתול מזון איכותי ובעל נעכלות גבוהה".

לקריאת החוברת ולהורדת הקובץ לחצו כאן.

חשוב לציין כי כל המתכונים שבחוברת מיועדים להאכלה משלימה. הם יכולים להחליף מדי פעם ארוחה של מזון יבש מאוזן אך אינם מתאימים להזנה יומית קבועה. בכדי לספק לכלב או לחתול תזונה מלאה ומאוזנת יש צורך להתייעץ עם בעל מקצוע ולקבל הכוונה ותפריט המותאם לצורכיהם הספציפיים. תפריטים שאינם מבוקרים עלולים להיות חסרים ולגרום לחוסרים תזונתיים.

בראוניז לכלבים ולחתולים - אגודת צער בעלי חיים בישראל

והנה מתכון לדוגמה מתוך החוברת:
בראוניז כבד לכלבים ולחתולים
מה? חטיפים רכים שמתאימים במיוחד לכלבים וחתולים מבוגרים הסובלים מבעיות שיניים וחניכיים.
למה? הבראוניז עשירים בנוטריאנטים כגון ויטמין A, מגוון ויטמיני B, ברזל, אבץ, סלניום, נחושת ומנגן (מינרל הדרוש לבריאות המוח, מערכת העצבים, מערכת החיסון ויסות רמות סוכר בדם ועוד).
כמה? כמות מומלצת ליום: 1/4 יחידה לכלב קטן או חתול, 1/2 יחידה לכלב בינוני, 1 יחידה לכלב גדול (יחידה היא חתיכה אחת בגודל 6×6 ס"מ).

רכיבים:
1 כוס (200 גרם) גריסים לא מבושלים
450 גרם כבד בקר
3 כפיות חמאת בוטנים חלקה ללא תוספות
2 כוסות (250 גרם) קמח חיטה מלא

אופן ההכנה:
1. מבשלים את הגריסים לפי הוראות היצרן ומצננים מעט.
2. מחממים תנור לחום של 180 מעלות.
3. טוחנים את הכבד, חמאת הבוטנים והגריסים במעבד מזון עד לקבלת מחית חלקה.
4. מעבירים את התערובת לקערה, מוסיפים את הקמח ומערבבים היטב.
5. שופכים את התערובת לתבנית משומנת בגודל 23×23 ס"מ ואופים כ-20 דקות.
6. מצננים וחותכים לקוביות בגודל 6×6 ס"מ.
ניתן להקפיא את הבראוניז או לשמור במקרר עד שבוע.

סיון זילבר היא תזונאית קלינית לחיות מחמד (Cert. CPN) ומתמחה בצמחי מרפא. זילבר מעניקה ייעוץ תזונתי ובונה תפריטים לכלבים ולחתולים על פי צרכים תזונתיים ספציפיים, מייעצת למפעלים המייצרים חטיפים ומזון לכלבים ועורכת הרצאות בנושאי תזונה אמתית לחיות מחמד.