עבודות יצירה לכלבים ולחתולים – DIY

עשו זאת בעצמכם: סדרת סרטונים של פריטים מעוצבים לכלבים ולחתולים. פרויקט מיוחד של אגודת צער בעלי חיים בישראל בשיתוף סטודיו CRAFTY

צילום ועריכה: אולפן ירוק VIP Design

בעלי החיים שאנו מגדלים מעשירים את חיינו בכל כך הרבה מובנים. סדרת סרטונים ובה רעיונות להכנת פריטים מעוצבים המיועדים לחיות המחמד יכולה לספק זמן איכות יצירתי בשיתוף הילדים, ולהעשיר את עולמנו ואת עולמם של חברינו הטובים על ארבע.

שיתוף פעולה מיוחד של אגודת צער בעלי חיים בישראל עם המעצבת אושרית בן גל, בעלת סטודיו קראפטי, הוליד סדרת סרטוני וידאו המביאים רעיונות מקוריים ופשוטים להכנה, שישמחו כלבים, חתולים וכמובן גם את בעליהם. סדרת הסרטונים שזכתה לכותרת "Let’s craft – Pet crafts" כוללת מיטות מקוריות, צעצועים משמחים, מתקן צבעוני לשיוף ציפורניים, בגד מעוצב, לוח עץ לתליית פריטים ייעודיים וגם ארגז ומתקן לשתייה ולמזון עבור חתולים חסרי בית. כל עבודות היצירה פשוטות מאוד להכנה, מתבססות על טכניקות יצירה שונות ומשלבות פריטים ממוחזרים, כלי עבודה שנמצאים בכל בית וחומרי יצירה שניתן לרכוש בחנויות המתמחות בסכומים קטנים.

אז זה הזמן לגזור, לצבוע, לתפור, להדביק, למחזר, לעוף על כנפי הדמיון, לגלות רוח יצירתית, ליהנות מהדרך ובעיקר מהתוצאה. להוראות מפורטות של תהליכי ההכנה, היכנסו ללינק היוטיוב של כל סרטון.

משחק לחתול
משחק אינטראקטיבי עם החתול הוא דרך מצוינת לחיזוק הקשר של החתול עם בעליו ואמצעי חשוב לעידוד פעילות ולהוצאת מרץ. הנה הצעה למשחק משותף, שיעודד את יצר הציד של החתול.

בגד לכלב
הבגדים הישנים שלנו יכולים להפוך ללבוש צבעוני עבור הכלב. הנה רעיון פשוט וקל ליצירת בגד לכלב, שעליו ניתן להוסיף אלמנטים עיצוביים שונים.

מיטה לכלב ולחתול
המיטה של הכלב או החתול האהוב שלכם יכולה להפוך בקלות לפריט צבעוני ומעוצב, שישתלב בחלל שבו הוא ממוקם. זו ההזדמנות שלכם לגלות יצירתיות לקבל השראה וליצור מיטה כיד הדמיון הטובה עליכם.

צעצוע לכלב
צעצוע פשוט להכנה, שיכול לשמש גם כאמצעי למשחק משותף עם הכלב וללימוד פקודות.

מתקן שיוף ציפורניים לחתול
פעולת שיוף ציפורניים היא צורך בסיסי של החתול. כדי שהחתול לא ישייף את ציפורניו על רהיטים, מומלץ לספק לו משטחים מתאימים.

ארגז לחתול
חתולים אוהבים מקומות סגורים ושקטים, בהם הם מרגישים בטוחים. הארגז לחתול יכול לשמש כמיטה מעוצבת ונעימה עבור חתול הבית, וחתולים חסרי בית יודו לכם אם תציבו את הארגז הזה במקום מוצל ושקט בחצר.

מתקן שתייה לחתולים ולכלבים
חשוב להקפיד כי לכלב או לחתול יהיו בכל עת מים טריים זמינים. בעזרת קופסת נעליים ישנה ניתן להכין מתקן שתייה (וגם אוכל) צבעוני ומעוצב שמתאים גם לבית וגם לחתולים חסרי המזל החיים ברחוב. המתקן הוא גם אמצעי נהדר להעביר לילדים ערכים של אחריות ואהבת החי; לאחר שיכינו את המתקן ניתן לעודד אותם להציב אותו במקום מוצל וחבוי בחצר ולדאוג מדי יום לאספקת של מים עבור החתולים חסרי הבית.

לוח לתליית פריטים של כלב
לוח עץ מעוצב שמספק פתרון יצירתי לריכוז כל הפריטים השימושיים לכלב: רצועה, שקיות לאיסוף צרכים, מברשת, משחקים ופנקס חיסונים.

שק לאחסון שקיות לאיסוף צרכים
יוצאים עם הכלב לטיול? במקום לחפש בכל פעם שקית לאיסוף הצרכים, הנה רעיון למתקן פשוט להכנה, שבו ניתן לשים שקיות ישנות. את המתקן ניתן למקם סמוך לדלת הבית או לתלות במקום זמין ונוח.

פפיון לכלב
קישוט צבעוני עבור צוואר הכלב או החתול. שימושי במיוחד בפורים או לתמונות מושקעות לאלבום הפרטי, לפייסבוק או לאינסטגרם.

CRAFTY של המעצבת אושרית בן גל הוא מרכז לפיתוח סדנאות יצירה, המחבר בין טכניקות קראפט לאמנות העיצוב. בחלל הסטודיו, הממוקם בתל אביב בין נחלת בנימין לנווה צדק, ניצב שולחן עץ גדול שהופך מידי יום למרחב של ניסוי, יצירה ולמידה. הסטודיו מציע חוגים קבועים, קייטנות וסדנאות ברמות קושי שונות לילדים ולמבוגרים, וכן סדנאות בהתאמה אישית המשמשות כפעילויות העשרה לימי גיבוש לעובדים, ימי הולדת ואירועים חברתיים.
סטודיו קראפטי, רחוב גרוזנברג 6 תל אביב. טלפון: 052-4620336.