כלבים וחורף – עצות וטיפים

מדריך לחורף - כל הטיפים החשובים שיעזרו לכלב שלכם לעבור את החורף בכיף ובשלום

מאת נעמה רולניק, יועצת אימוצים באגודה ומאלפת כלבים

 

העונה הקרה הגיעה ועמה רוחות חזקות, גשמים חזקים, ברקים ורעמים וטמפרטורות נמוכות. יועצת האימוצים של האגודה ומאלפת הכלבים נעמה רולניק מביאה כמה טיפים שיעזרו לכלב שלכם לעבור את החורף בכיף ובשלום.

קר שם בחוץ
לבעלים של כלבים הרגילים לחיות בחוץ מומלץ לבדוק כי מי הגשמים לא נכנסים למלונה שלהם. בנוסף כדאי לרפד את המלונה בשמיכה עבה וכיפית להתכרבלות.
הרוח העזה עלולה להעיף חפצים לא יציבים. אנא דאגו לסדר את החצר או המרפסת ולסלק חפצים שעלולים לפגוע בכלב.

חם בפנים
כאשר אנו נעדרים מהבית ולא מפעילים אמצעי חימום, הטמפרטורה יכולה להיות נמוכה למדי ולכן כדאי לרפד את המיטה של הכלב בשמיכה נעימה ומחממת. כלבים בעלי פרווה קצרה נוטים לסבול יותר מקור, אך ישנם גם כלבים בעלי פרווה ארוכה שאוהבים חום ונהנים להתכרבל. כלבים אלה מומלץ להלביש בסוודר מתאים.

טיול בגשם
הקור עלול לגרום לכלבים, בעיקר אלה המשתייכים לגזעים הקטנים, לבקש לצאת לטיולים לעתים יותר תכופות. ייתכן גם שבעקבות הקור הם יפקששו ויעשו פיפי בתוך הבית. על מנת למנוע זאת מומלץ להוציא אותם ליותר טיולים. אם הכלב שלכם לא אוהב לצאת החוצה בגשם, נצלו את ההפוגות בין הגשמים לטיול והוציאו עם הכלב כמה שיותר אנרגיות. שחרור אנרגיה מקל על הסטרס של הכלבים. במידה ומדובר ביום ממש גשום שבו אי אפשר להוציא את הכלב, מומלץ להוציא אתו אנרגיות בבית עם כדור או צעצועים אחרים או אפילו באמצעות הליכון.

רעמים ומתחים
יש כלבים שאינם מתרגשים ממזג האוויר הקר ואילו אחרים יכולים להיכנס לסטרס בעקבות רעמים, ברקים, רוחות וטריקות דלתות. אם הכלב שלכם רגיש, מומלץ למצוא בבית מקום שבו הוא חש נוח ובטוח, להניח שם שמיכה חמה, וכשהרעשים מלחיצים את הכלב להשתדל להתעלם ממנו ולא ללטפו. במידה והכלב שלכם רגיל לכלוב טיסה, אלה בדיוק הרגעים שצריך לאפשר לו להיכנס לשם. האינסטינקט שלנו בתור בני אדם הוא להפגין חמלה והזדהות עם הלחץ שהכלב מפגין, אבל הליטוף שלנו רק יחזק את הפחד שלו ויגביר את הסטרס. אם הכלב שלכם מגיע לרמת חרדה גבוהה מהרגיל ואפילו מזיק לעצמו, התייעצו עם מאלף או וטרינר על מנת לפתור זאת בעזרת טיפול מתאים.

חורף חמים ובטוח!