הצעת החוק ביוזמת האגודה אושרה בכנסת

הישג גדול: בעלים לכלבים שאינם מסורסים או מעוקרים ישלמו אגרה גבוהה יותר, וזאת במטרה לעודד ניתוחי עיקור וסירוס ולהקטין את מספר ההמלטות הלא רצויות ואת סבלם של כלבים נטושים

אגודת צער בעלי חיים בישראל רשמה היום הישג גדול למען הכלבים בארץ, כאשר הצעת החוק שהוגשה ביוזמתה, לפיה בעלים לכלבים שאינם מסורסים או מעוקרים ישלמו אגרת חידוש רישיון גבוהה יותר, עברה היום ברוב קולות במליאת הכנסת לאחר קריאה שנייה ושלישית. את הצעת החוק קידמו ח"כ איתן כבל (יו"ר השדולה להגנה על בעלי חיים בכנסת) וחברי הכנסת פאינה קירשנבאום, ניצן הורוביץ ודב חנין.

מטרת החוק הנה לעודד את הציבור לבצע ניתוחי עיקור לכלבות וסירוס לכלבים, ובכך למנוע המלטות של עשרות אלפי כלבים מדי שנה, אשר לא מוצאים בית ונידונים לחיי סבל ברחוב, לשהייה ארוכה במכלאות או להמתת חסד. משמעותו – בעלים לכלבים שאינם מסורסים או מעוקרים ישלמו בכל שנה אגרת חידוש רישיון הגבוהה ב-300 ₪ מהאגרה שמשלמים בעלים לכלבים שעברו ניתוחים אלו. עוד נקבע, כי לשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות הסמכות לפטור מתשלום זה בעלים לכלבים אשר גילם או מצבם הבריאותי אינם מאפשרים את ביצוע הניתוח, וכן כלבים גזעיים הרשומים בעמותות מוכרות.