הכלב ה-13

13 כלבים ממשפחה אחת ננטשו באגודה וכעת הם מחפשים בתים חמים ואוהבים שיגדלו אותם כל חייהם

השבוע הגיעו לאגודת צער בעלי חיים בישראל 13 כלבים מסוג פינצ'ר מעורב. כל הכלבים בני משפחה אחת, ביניהם האם ומספר גורים צעירים.

מוסרת הכלבים, שגידלה את כלבתה האהובה, לא דאגה לעקר אותה, ובמשך השנים הכלבה נכנסה להיריון, המליטה מספר רב של גורים והאישה שמרה על מספר גורים מכל המלטה. לאחר ההמלטה האחרונה ניסתה האישה להמשיך להחזיק בכל הכלבים, אולם השבוע היא החליטה, לדבריה, כי היא אינה יכולה עוד לשאת בנטל הכלכלי הכרוך בגידולם.

ממתינים לבית חם. שלושה מתוך 13 הכלבים שננטשו באגודה
ממתינים לבית חם. שלושה מתוך 13 הכלבים שננטשו באגודה

לצערנו לא מדובר במקרה בודד, וגורים לא רצויים רבים נאלצים להתחיל את חייהם במכלאה, לא פעם לאחר שהופרדו מאמותיהם בגיל צעיר מדי. האגודה קולטת גורים רבים שנולדים כתוצאה מחוסר האחריות שמגלים הבעלים של האם הממליטה. הבעלים אינם מעקרים את כלבתם או חתולתם, מאפשרים לה להיכנס להיריון ולאחר מכן מתקשים (או אפילו לא מנסים) למצוא בתים לגורים.

בנוסף לכך, במקרים רבים, גם הגורים שעבורם נמצאו בתים ממשיכים להתגלגל מיד ליד, מאחר ובעליהם החדשים לוקחים אותם מתוך התלהבות רגעית, וכאשר הם נוכחים בקשיים שבגידול הגור הם נוטשים אותו שוב.

אנו מציעים לבעלים המוסרים לנו גורים צעירים לעקר את כלבתם במחיר מסובסד, ולעתים אפילו בחינם, אך לא פעם הבעלים מסרבים וכך חורצים את דינם של גורים עתידיים לא רצויים נוספים, שנולדים על מנת להינטש.

האם והגורים, בני שמונה חודשים ועד שנתיים וחצי, מסתגלים לאט לסביבתם החדשה באגודה וממתינים לבתים מאמצים אוהבים. הכלבים החמודים יעדיפו, כמובן, להגיע לבית חדש עם אח או אחות, אך כל מי שמעוניין לאמץ אחד מהם מוזמן להגיע אלינו ולהעניק להם בית חם.